"Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w listopadzie 2022 r. była o 2% wyższa w porównaniu z październikiem br." - czytamy w komunikacie.

Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących w listopadzie była wyższa niż przed rokiem o 18,4% i wyższa o 0,3% m/m, podano także.

"W listopadzie 2022 r. największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. podobnie jak w poprzednich dwóch miesiącach odnotowały jednostki handlujące tekstyliami, odzieżą, obuwiem (o 18,9% wobec wzrostu o 55,8% przed rokiem). Sprzedaż wzrosła również w następujących prezentowanych grupach: farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny (o 6,1%), żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 4,8%), pozostałe (o 1,5%). Najgłębszy spadek sprzedaży utrzymał się w podmiotach sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 14,4%)" - czytamy dalej.

GUS: Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wzrósł do 11,9% w listopadzie

Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 11,9% w listopadzie 2022 r. z 9,5% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 25,2% w ujęciu miesięcznym.

"W listopadzie 2022 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 25,2%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem' zwiększył się z 9,5% w październiku br. do 11,9% w listopadzie br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach' (z 26% przed miesiącem do 31,5%), 'meble, rtv, agd' (odpowiednio z 16,6% do 21,1%) oraz 'tekstylia, odzież, obuwie' (z 22,7% do 27,2%)" - podkreślono w komunikacie.