"Nadal uważamy, że osiągnięcie przez MOL pozycji drugiego największego operatora na rynku stacji jest realne, ale będzie wymagało zakupu ponad 100 dodatkowych stacji, nie da się tego celu osiągnąć w sposób organiczny" - powiedział Austen w rozmowie z ISBnews.

Podkreślił, że nie sposób jest określić choćby w przybliżeniu zakładanego terminu osiągnięcia tego celu.

"Ktoś musi najpierw chcieć sprzedać te stacje, a lista potencjalnych kontrahentów jest dość ograniczona, a oferta musi być dla nas atrakcyjna biznesowo. W tej chwili nie prowadzimy rozmów dotyczących kolejnych akwizycji, skupiamy się na procesie rebrandingu posiadanej sieci" - dodał CEO.

Reklama

Polski rynek paliw

W jego ocenie, polski rynek paliw wzrośnie w 2024 roku o kilka procent.

"Mam nadzieję, że gospodarka się odbije, a im więcej gotówki w gospodarce, tym lepiej dla rynku paliw. Spodziewam się, że w ciągu najbliższych 2-3 lat polski rynek paliw będzie się rozwijał w niskim jednocyfrowym tempie. Generalnie Polska powinna być krajem, w którym spadek zapotrzebowania na paliwa tradycyjne z powodu postępującej transformacji energetycznej nastąpi relatywnie późno" - ocenił.

Przyznał jednocześnie, że MOL nie spieszy się z budową stacji ładowania samochodów elektrycznych.

"W naszym regionie to nie jest na razie opłacalny biznes, choć zdajemy sobie sprawę, że to się w końcu zmieni. W całej Grupie MOL mamy obecnie ok. 200 ładowarek, a chcemy zwiększyć tę liczbę do 500. Część z nich na pewno powstanie w Polsce, ale trudno powiedzieć ile dokładnie. Na pewno będziemy gotowi do budowy ładowarek na polskim rynku, kiedy będzie to racjonalne biznesowo" - podsumował.

Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie. Miał 23,11 mld USD skonsolidowanych przychodów w 2022 r. Po przejęciu polskiej sieci Grupy Lotos, MOL Polska miał 481 stacji na koniec 2023 r.

Piotr Apanowicz

(ISBnews)