Amerykańskie koncerny ogłosiły wczoraj wspólne powołanie nowego gracza na rynku mediów wideo. Większość powstającej spółki, 71 proc., ma należeć do akcjonariuszy AT&T (ten operator telekomunikacyjny jest właścicielem WarnerMedia), a reszta przypadnie akcjonariuszom Discovery, który w Polsce jest właścicielem TVN.
Telekom dostanie 43 mld dol. w gotówce i papierach wartościowych, a na czele nowej spółki stanie prezes Discovery David Zaslav. Koncerny zapowiadają, że nowa firma będzie działać na całym świecie „dostarczając atrakcyjne treści dla abonentów”, w tym obu posiadanych internetowych serwisów subskrypcyjnych (SVOD) – tzn. HBO Max Warnera i Discovery+. Deklarują też, że dzięki połączeniu sił będą mogli więcej inwestować w filmy, seriale i inne programy na swoich platformach internetowych oraz poprawić ofertę programową w kanałach telewizyjnych.
Wydatki na ten cel mają być tym łatwiejsze, że partnerzy liczą na redukcję kosztów o co najmniej 3 mld dol. rocznie dzięki synergii.
Treść całego artykułu można przeczytać we wtorkowym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej.
Reklama