Obecnie wszystkie napoje oferowane przez globalny koncern posiadają swoje bezcukrowe wersje, takie jak na przykład Pepsi Zero, Mirinda Free, Lipton Ice Tea Zero.

Naszych konsumentów dzielimy na tak zwanych loyalsów i switchersów. W kontekście loyalsów, osób, które są przyzwyczajone do „full sugar”, rzeczywiście są pewne kanały, w których te pełnocukrowe wersje Pepsi są o wiele bardziej popularne niż zerówki. Nie jesteśmy jednak firmą, która zajmuje się kwestią zdrowia, nigdy też nie używamy określeń dotyczących wartości odżywczych – podkreśla Aleksandra Wierzba.

Halo, mówi generacja Z

W centrum uwagi firmy znajduje się obecnie generacja Z, która wyznacza trendy.

To konsument, który po raz pierwszy jest tak blisko producenta. Może się do nas zwrócić poprzez kanały social media, naszą infolinię, czy poprzez maile do odpowiednich pracowników, którzy są dedykowani do kontaktów z konsumentami – mówi przedstawicielka PepsiCo.

Jak dodaje, przez to, że dystans między konsumentem a producentem został znacznie skrócony, wyraźniej słychać zarówno pozytywne głosy klientów, jak i tych niezadowolonych.

Słuchamy tych głosów z uwagą – mówi Aleksandra Wierzba.

PPokolenie Z to osoby, które według większości źródeł urodziły się między 1995 a 2010 rokiem. Końcową granicę ma wyznaczać rok 2012.

Globalizacja smaków PepsiCo

W ofercie PepsiCo w Polsce pojawiają się kolejne, nowe smaki. Koncern prowadzi taką politykę w związku z tym, że Polacy coraz częściej wyjeżdżają, zwiedzają świat, próbują różnych produktów w innych krajach. A potem, kiedy wracają do domu, pytają, czy taką samą pepsi, jakiej próbowali na wakacjach w różnych zakątkach świata, nie mogliby kupić tu i teraz.

AP