Przejęcie byłoby realizacją założonych w strategii biznesowej spółki akwizycji, które docelowo będą zapewniać poszerzenie jej oferty o komplementarne usługi oraz umożliwiać zapowiedziany w strategii wzrost EBITDA.

Strony zadeklarowały chęć przeprowadzenia transakcji do 30 września 2017 r., a Xevin Consulting Limited zobowiązał się dodatkowo, w okresie obowiązywania listu intencyjnego, nie prowadzić rozmów w przedmiocie zbycia aktywów Gadu-Gadu, z jakimkolwiek innym podmiotem.

"Wywodzimy się z podobnej kultury organizacyjnej, opartej na technologii i innowacyjności. Razem możemy rozwinąć kolejne projekty, będące odpowiedzią na dzisiejsze zapotrzebowanie rynku" – powiedział prezes Dariusz Piekarski, cytowany w komunikacie.

Gadu-Gadu szczyt swojej popularności osiągnął w ubiegłym dziesięcioleciu, ale do dzisiaj jest bardzo rozpoznawalnym komunikatorem przez większość polskich użytkowników Internetu. Wciąż posiada ogromny potencjał, zarówno infrastrukturalny, jak i wizerunkowy, który spółka Sare zamierza wykorzystać i rozwinąć, podkreślono.

"Mamy precyzyjnie określone cele i założenia związane z rozwojem GG. Jako eksperci w dziedzinie poczty elektronicznej oraz e-mail marketingu, jesteśmy w stanie przewidzieć i zdefiniować trendy oraz następujące zmiany w tej dziedzinie. Dlatego ten komunikator idealnie wpisuje się w naszą strategię rozwoju, a tym samym uzupełni nasze portfolio usług. Dzięki temu nasi obecni i przyszli klienci będą mogli się spodziewać jeszcze szerszego, a jednocześnie bardziej zintegrowanego zakresu usług" - dodał Piekarski.

Sare ma kilka pomysłów na reaktywację i rozwój słynnego Gadu-Gadu oraz promocję charakterystycznego znaku słoneczka. Jako spółka specjalizująca się w zagadnieniach poczty elektronicznej, pragnie wykorzystać możliwości zawieszonej usługi Gadu-Gadu, jaką była poczta GG. Spółka zamierza zintegrować ją z komunikatorem, zachowując tym samym wygodę i prostotę cenioną przez użytkowników GG. Know-how Grupy Sare i doskonała znajomość preferencji użytkowników poczty może okazać się kluczowa w stworzeniu unikalnej usługi na polskim rynku, czytamy dalej.

Kolejnym krokiem, jaki chce przedsięwziąć Sare, jest ewolucja komunikatora, zintegrowanego ze stronami internetowymi. Technologie analityczne ruchu użytkowników stron WWW, jakimi dysponuje spółka, pomogą zaoferować jej klientom zupełnie nową, kompleksową usługę.

"Połączenie komunikatora i web analityki z pewnością zaowocuje nową ofertą dla sektora biznesowego. Potencjał, jakim możemy mieć szansę dysponować dzięki Gadu-Gadu, jest w naszej ocenie ogromny. Byliśmy pozytywnie zaskoczeni statystykami dotyczącymi komunikatora. Wystarczy spojrzeć na publicznie dostępne dane o liczbie zainstalowanych aplikacji mobile, liczbie aktywnych użytkowników, jaki i nowych rejestracji. Obecnie jest jeszcze zbyt wcześnie, aby deklarować szczegóły planowanych projektów na bazie GG. Mogę jednak zapewnić, że intensywnie analizujemy różne warianty i jesteśmy nastawieni bardzo optymistycznie" - powiedział dyrektor działu programowania Tomasz Kusy.

Zarząd Sare zapewnia, że poprzez przejęcie GG będzie dążyć do dwukierunkowego rozwoju. Pierwszy z nich, to stworzenie produktu dla biznesu w zupełnie nowym wydaniu. Drugim kierunkiem jest wsparcie dla polskiej marki.

Sare podkreśla, że jej aktualny stan wiedzy wskazuje na duży potencjał wykorzystania aktywów Gadu-Gadu w Grupie Sare. Gwarantuje to osiągnięcie wielu synergii biznesowych, które jednak będą musiały zostać potwierdzone szczegółową analizą stanu faktycznego oraz analizą opłacalności inwestycyjnej, co nastąpi na dalszym etapie procesu.

"To przejęcie ma dla nas kluczowe znaczenie ekonomiczne - zaspokojenie naszej potrzeby biznesowej, jaką jest konieczność zainwestowania posiadanych wolnych środków finansowych i zapewnienie tym samym zakładanej dynamiki wzrostu EBITDA w kolejnych latach realizacji strategii biznesowej. Ale nie tylko. Idealnym rozwiązaniem byłoby rozwinięcie GG jako nowoczesnego, spełniającego obecne oczekiwania użytkowników narzędzia komunikacji,które z jednej strony zapewni nam zadowalającą stopę zwrotu, a z drugiej satysfakcję użytkowników. Wierzymy, że w taki sposób zaplanowane działania, mogą okazać się drogą do osiągnięcia sukcesu w tym obszarze" – podsumował CFO Sare Krzysztof Zawadzki.

Sare to technologiczna spółka oferująca zaawansowane, dedykowane narzędzia IT, służące wspieraniu sprzedaży i automatyzacji marketingu. W 2016 r. przeszła na GPW z NewConnect.

(ISBnews)