Cała prawda o obsłudze w polskich bankach. Zobacz ranking i opinie tajemniczych klientów
Audytorzy wysłani przez TNS Polska zbadali, w jaki sposób banki traktują młodych ludzi, którzy chcą założyć swoje pierwsze konto.
Audytorzy wysłani przez TNS Polska zbadali, w jaki sposób banki traktują młodych ludzi, którzy chcą założyć swoje pierwsze konto.
1 Pozytywne W sposób bardzo pozytywny oceniam kulturalną obsługę przez Pracownika banku oraz jego chęć do udzielenia mi pomocy w oddziale w razie ewentualnych trudności. Uważam, że taka możliwość może być doceniana przede wszystkim przez młodych ludzi, którzy dopiero zaczynają korzystać z konta bankowego. Pozytywnie oceniam fakt, iż pracownik banku poprosił mnie o rekomendację jego oferty - uważam, że jest to ważny element prawidłowego wykonywania pracy na tym stanowisku. Ciekawym i korzystnym rozwiązaniem jest połączenie usług bankowych ze zniżkami przy usługach telekomunikacyjnych. Negatywne Pracownikowi za bardzo zależało na sprzedaniu mi produktów bankowych, takich jak kredyt. Proponowanie, żebym rodzinie w trakcie świąt zaoferowała kredyty bankowe nie było na miejscu!
Forsal.pl
2 Pozytywne Sympatyczna, rzeczowa doradczyni, rzeczywiście próbowała sprzedać konto. Nawiązywała do przyszłości, że zaczynam od konta, a potem mogę sobie budować takie swoje życie bankowe (kredyty, oszczędności). Fajna oferta konta, tanie. Negatywne Pracownik na początku naszej rozmowy zaprezentował produkt, natomiast nie badał moich potrzeb. Nie wzbudziło to mojego zaufania co do placówki, ponieważ czułam, że prędkość, z jaką pracownik przedstawił mi ofertę, miała mnie jak najszybciej oddelegować do wyjścia.
Forsal.pl
3 Pozytywne Pracownik miał specjalny formularz, na którym w odpowiednich rubrykach notował informacje na mój temat - wiedziałam, że niczego nie pominie i będzie pamiętał o moich potrzebach. Prosząc mnie o podanie wysokości pensji podał mi kartkę do zapisania kwoty, tak żebym nie musiała głośno o niej mówić. Negatywne Pracownik na wstępie zapytał czy może na mnie coś przetestować, nie powiedział dokładnie co, nie zrobiło to na mnie dobrego wrażenia, gdybym była klientem wolałabym nie być 'królikiem doświadczalnym'. Pracownik chciał mi pokazać witrynę internetową, ale miał nakładkę przez którą siedząc pod kątem ani ja ani on nic nie widzieliśmy, w takiej sytuacji już wolałabym gdyby mnie poinformował, że nie ma takiej możliwości w oddziale.
Forsal.pl
4 Pozytywne Pracownik jasno mówił o produktach banku, opowiedział o wszystkim, co mnie interesowało. Plusem była błyskawiczna reakcja Sprzedawcy: gdy tylko wszedłem do banku, od razu zaprosił mnie do biurka i do rozmowy. Negatywne Bardzo nieprzyjemnie zostałam przywitana. Pani na recepcji nie powiedziała "dzień dobry" na powitanie, zmierzyła mnie wzrokiem i patrzyła na mnie z pogardą. Powiedziała, że darmowe konto zakłada się przez internet, dając do zrozumienia, że niepotrzebnie przyszłam do banku. Musiałam poprosić o rozmowę z doradcą klienta indywidulanego!
Forsal.pl
5 Pozytywne Pracownik okazał zrozumienie wobec braku wiedzy na temat bankowości i wszystko dokładnie tłumaczył. Bardzo dobrze odebrałam podejście do bankomatu i pokazanie usługi BLIK. Atmosfera rozmowy była przyjemna. Trafne było nawiązanie pracownika do mojego ojca posiadającego konto w tym banku i prośba, by również jemu przekazać aktualną ofertę. Negatywne Pani powiedziała, że nie mają demo bankowości internetowej, co jest nieprawdą - oglądałam je później w domu na moim laptopie. Co więcej, poszła do swojej koleżanki i razem przez dłuższą chwilę szukały demo na stronie banku, ale nie znalazły go. Ja w tym czasie zostałam sama, stojąc na środku oddziału, czym budziłam niemałą konsternację wchodzących klientów, którzy mocno się dziwili, gdy na pytanie o to, czy stoję w kolejce mówiłam, że nie, bo właśnie jestem obsługiwana...
Forsal.pl
6 Pozytywne Bardzo zdecydowany Pracownik, przekonany o jakości swojej oferty. Mówił w sposób, który wzbudzał moje zaufanie wielokrotnie bardziej niż inni pracownicy w innych bankach. Bardzo podobała mi się też dynamika prezentacji i sposób przedstawienia. Łącznie z propozycją pomocy z początkiem obsługi bankowości internetowej. Rzadko kto to proponuje, ale jest to bardzo pomocne. Negatywne Pracownik starał się być bardzo na luzie w trakcie rozmowy, ale aż raziło mnie to - np. wybuchał śmiechem nawet wtedy, kiedy ja się nie śmiałam, albo zadał mi pytanie na temat mojej wiedzy o innych bankach. Na wejściu potraktował mnie z kolei z wyższością. Jak zapytałam czy mogę podejść do stanowiska doradcy, to powiedział, że mnie poprosi do siebie, więc większość rozmowy odbyła się przy kontuarze, podczas gdy stanowiska, gdzie mogłabym spokojnie porozmawiać przy biurku były wolne. Dostałam nadmiar ulotek - do produktów, o których nawet nie rozmawialiśmy. Nie wiem które są skierowane do mnie.
Forsal.pl
7 Pozytywne Pracownik wzbudzający zaufanie, bardzo szczegółowo i zrozumiale opisał mi ofertę. Bardzo uprzejmy, upewniał się, czy wszystko rozumiem lub czy można coś jeszcze wyjaśnić. Na plus prezentacja aplikacji PeoPay na smartfonie. Bardzo miłe było potraktowanie mnie jako klienta młodego, aktywnego, pewnego siebie i podkreślanie zalet konta wiążących się z moim młodym wiekiem. Negatywne Pracownik zapytał, czy zapoznawałam się już z ofertą konkurencji. Poczułam się wręcz "odpytywana", jakbym nie odrobiła pracy domowej. Zapytał "czy jesteśmy konkurencyjni?", tak, jakbym to ja miała go przekonywać, a nie on mnie. Nie podobało mi się takie podejście, jestem klientką, nie uczennicą.
Forsal.pl
8 Pozytywne Bardzo dobra procedura badania potrzeb - pozwala dokładnie poznać potrzeby klienta, dzięki niej pracownik nie zapomina o zaproponowaniu produktów dodatkowych, umówieniu kolejnego spotkania, przedstawienia pełnej oferty. Dodatkowo podobało mi się pochwalenie się otrzymaną nagrodą za jakość obsługi klienta. Negatywne Pierwsza wtopa to niedziałające demo bankowości internetowej. Druga rzecz, która mnie rozczarowała, to fakt, że po całej sympatycznej i rzeczowej rozmowie, nagle, na sam koniec zaczęła mówić do mnie jak do dziecka: "Czyli nie zakładamy? a może jednaaaak? na pewno nie? to nic pani nie kosztuje!". I już nie było ważne, że cały czas mówiła do mnie per pani, poczułam się traktowana jak dziecko, niepoważnie.
Forsal.pl
9 Pozytywne Pani, z którą przeprowadzałam rozmowę była po prostu rewelacyjna! Wszystkiego się dowiedziałam, sprawiała wrażenie, że jestem najważniejszym klientem, omówiła wszystko jasno i wyraźnie. Miała ogromny zapał do pracy, piękny, miły uśmiech i naprawdę była zaangażowana w swoją pracę. Jestem naprawdę pod wrażeniem takiego pracownika, poświęciła mi bardzo dużo czasu i była naprawdę zainteresowana moimi potrzebami, na pewno zostałabym klientem tego banku, bo z całą pewnością zaufałabym tej Pani. Super pracownik. Super podejście, jestem pod ogromnym wrażeniem i na pewno na długo zapamiętam takie podejście! Negatywne Kiedy weszłam do placówki, Pani gdzieś wychodziła, ale gdy weszłam zawróciła się i zaprosiła mnie do biurka. Nie wyciągnęła żadnych materiałów, po tym, jak powiedziałam, że interesują mnie konta osobiste. Nic nie rozumiałam, co do mnie mówi, nie było żadnych ulotek, żadnego cennika i nawet nie wiem, jakie są produkty i możliwości otwarcia kont w tym banku. Po prostu szok i beznadzieja. Będąc w tym banku, nic kompletnie się nie dowiedziałam od tej Pani, NIC!
Forsal.pl
10 Pozytywne Pracownicy naprawdę mili. Byłem zaskoczony, że jako młoda osoba jestem obsługiwany w tak profesjonalny i miły sposób. Na samym wejściu zostałem miło zaskoczony, że to nie ja szukałem doradcy - kasjerka zrobiła to za mnie, prosząc mnie o chwilkę cierpliwości, po czym to Doradca wyszedł po mnie i zaprosił do stanowiska. W tej placówce nie czułem się kompletnie zagubiony, od początku zostałem doskonale poinformowany i dokładnie wiedziałem co mam robić, nie było żadnych niedomówień. Pracownicy bardzo ciepło mnie przyjęli. Negatywne W tej placówce czułem się jak zbędna rzecz. Na początku jeden pracownik powiedział, że on się nie zajmuje obsługą kont, odesłał mnie do drugiego, na którego musiałem czekać, a który powiedział, że zajmuje się tylko obecnymi klientami, a nie ma żadnej osoby, która mogłaby mi nawet opowiedzieć o nowych kontach. Taka sytuacja moim zdaniem to kpina. Nie tak powinno się traktować klientów w dzisiejszych czasach - o klienta powinno się dbać. Przyznam szczerzę, że na pewno nigdy nie założyłbym konta w tym banku po tej sytuacji.
Forsal.pl
11 Pozytywne Bardzo podobała mi się rozmowa z tą Doradczynią. Czułam się ważnym klientem, a jednocześnie widziałam, że Pani mnie słucha - na bieżąco reagowała na to, co mówię, wskazywała, jak bank może odpowiedzieć na moje oczekiwania. Nawet kiedy zapytałam o aplikację mobilną (której bank nie ma), potrafiła wybrnąć z sytuacji i powiedziała, że na każdym urządzeniu można wygodnie korzystać z bankowości elektronicznej i brak dedykowanej aplikacji jest zupełnie nieodczuwalny dla klienta. Naprawdę fajna rozmowa, byłabym skłonna założyć konto u tej pani. Negatywne Podczas rozmowy miałam wrażenie, że Pracownikowi bardziej zależy na przekazaniu mi informacji na temat aktualnej promocji - premii przy zakładaniu konta, niż dopasowaniu ofert do moich potrzeb i przekazaniu podstawowych informacji. Wyszłam z poczuciem, że wiem wszystko o premii i pakiecie dodatkowych ubezpieczeń - w przypadku zepsucia samochodu itd., a niewiele wiem o koncie. Pracownik w trakcie rozmowy nie pokazał mi żadnych materiałów, co dla mnie, jako wzrokowca było trudne, żeby wszystko zapamiętać. Ulotki i cennik dostałam dopiero na odchodnym.
Forsal.pl
12 Pozytywne Pracownik był bardzo zaangażowany, ale nie nachalny, nie starał się na siłę mnie przekonać, używał sensownych argumentów, żeby pokazać plusy swojego banku. Doskonale znał ofertę konkurencji - miał skorzystać z porównywarki, ale nie działała, więc bazował na tym co sam wie, a wiedział naprawdę dużo - było to dla mnie jako potencjalnego klienta bardzo przekonujące. Negatywne Trochę kulała prezentacja bankowości internetowej czy mobilnej. Widać było, że doradczyni nie korzystała nigdy z demo bankowości online, bo, choć wyświetlał się do niego link na stronie, kompletnie nie zwróciła na niego uwagi. Szkoda, bo kilka screenshotów na ulotce czy samo opowiadanie jak działa bankowość online (bez prezentacji) to dla mnie trochę za mało, żeby się przekonać.
Forsal.pl
13 Pozytywne W placówce panowała miła atmosfera, widać było że zespół jest zgrany i lubi zarówno pracować ze sobą, jak i kontaktować się z ludźmi, co dla mnie jako klienta jest korzystne i dobre, gdyż czułam się bardzo dobrze. Pracownik bardzo dobrze znał ofertę banku, swobodnie powiadał o korzyściach i bez zastanowienia odpowiadał na moje pytania. Negatywne Bardzo nie podobała mi się długość oczekiwania na obsługę. Ponadto gdy już udało mi się doczekać, Pracownik obsłużył mnie, stojąc za ladą, gdy ja siedziałem na czymś, co przypominało stołek barowy, w bardzo niewygodnej dla mnie pozycji, pomimo tego że były dwa wolne stoły z wygodnymi krzesłami, przy których wcześniej odbywały się rozmowy z innymi klientami zawierającymi umowy. Ponadto, pracownik zaczął mnie obsługiwać, jednocześnie zajmując się wypłatą gotówki dla innego klienta. Czułem się przez to mniej ważny i trochę zlekceważony, zwłaszcza że czekałem na obsługę już ponad 50 minut.
Forsal.pl
14 Pozytywne Doradca wyglądał na mojego rówieśnika. Był bardzo pewny siebie (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) i sprawiał wrażenie, że naprawdę uważa tę ofertę za najlepszą na rynku. Rozwiązania, o których opowiadał (przepinanie karty między kontami walutowymi, rozwinięta bankowość mobilna, a nawet sam wygląd oddziału) sprawiały, że mnie, jako osobę lubiącą nowoczesne technologie, ta propozycja mocno przyciągała do banku. Negatywne Po pierwsze, to nie podobało mi się, że Pracownik nazwał mnie bezosobowo "średnim segmentem"! Po drugie, gdy w tej supernowoczesnej placówce ze stanowiskami komputerowymi, smartphonem na podeście, dotykowymi monitorami w ścianach i skuterem przy wejściu poprosiłam o pokazanie bankowości mobilnej i elektronicznej, okazało się, że trzeba mi pokazać to na... książeczce, bo inaczej się nie da!
Forsal.pl
15 Pozytywne Podobała mi się bardzo prezentacja na tablecie. Poza tym zrobiła na mnie dobre wrażenie mapa potrzeb. Zawierała kilka pytań wielokrotnego wyboru, które umożliwiały określenie przez pracownika na czym mi zależy. Było to o tyle ważne, że bank był bardzo mały i trudno było prowadzić rozmowę dyskretnie, a ta karta rozwiązywała problem. Znajdowały się na niej m.in. pytania o wysokości zarobków. Negatywne Kiedy powiedziałam, że to moje pierwsze konto, Pracownik tak się zdziwił, jakbym powiedziała, że przyleciałam porwać go na Marsa. Nie każdy rodzi się z kontem i można było jakoś milej zareagować, a na pewno bardziej zaangażować się w przedstawienie oferty - byłam w oddziale tuż przed świętami i chyba Pracownik myślami już świętował. Odniosłam wrażenie, że oczekuje, że to ja poprowadzę rozmowę i to ode mnie oczekiwał inicjatywy, a przecież ja dotąd nie korzystałam z banków i nie mam pojęcia jakie tematy powinnam poruszyć
Forsal.pl
16 Pozytywne Bardzo podobała mi się oferta, a dokładnie zakres usług i wyjaśnienie, że bank stara się zaopiekować klientem. Pracownik też zadeklarował że jeśli zdecyduje się na podpisanie umowy będę pod jego opieką i on o wszystko zadba. Zdecydowanie chciałbym to usłyszeć, będąc nowym klientem. Negatywne Placówka była bardzo mała. Zachowana mała odległość od stanowisk do poczekalni. Słyszałam każdą rozmowę, w jakiej sprawie przychodził klient. Wiem, ile osób wpłacało pieniądze na lokaty, ile wypłacało. Bank nie szanuje intymności i poufności, a przede wszystkim klientów pod względem czasu spędzanego w banku. Nigdy więcej bym nie wróciła do tego banku. Horror!
Forsal.pl
17 Pozytywne Bardzo mi się podobało zaangażowanie tego doradcy, to że mogliśmy odbyć rozmowę w oddzielnym, specjalnym do tego pomieszczeniu, że dzięki temu czułam się jak specjalny, wyjątkowy klient. Podobała mi się również symulacja, jaką zaprezentował Pan, jeśli chodzi o konkurencje - bardzo ciekawy pomysł. Bank wydaje się nowoczesny i idzie z duchem czasu. Bardzo pozytywne! Negatywne Zdziwiło mnie, że do przedstawienia bankowości mobilnej Doradca użył własnego telefonu i konta (na tablecie wersja demo nie chciała się załadować). Czułam się niezręcznie, gdy właściwie bez problemu mogłam podejrzeć login i kod dostępu oraz saldo konta Pracownika.
Forsal.pl
18 Pozytywne Pracownik bardzo otwarty, zdecydowanie dba o klienta, poznaje nie tylko jego portfel, oraz potrzeby bankowe, ale także jego charakter. Nie tylko poznałem świetną ofertę, ale także spędziłem czas w świetnej atmosferze, z uśmiechem na ustach. Po wyjściu z gabinetu usłyszałem "Do widzenia" od wszystkich obecnych w holu pracowników. Negatywne Odniosłam wrażenie, że pracownik był zajęty i nie do końca miał czas na naszą rozmowę, przez co nie zaangażował się w nią w 100%. Byłam w tym oddziale już dzień wcześniej, ale wtedy powiedziano mi, że nie ma doradców i nie ma komu przedstawić oferty. Następnego dnia pani przy wejściu powiedziała, że dziś też nie bardzo jest taka możliwość, ale porozmawiała z doradcą i mnie przyjął - myślę, że nie bardzo miał czas, ale głupio im było odesłać mnie z niczym po raz drugi. Gdybym była prawdziwym klientem, a nie audytorem, nie przyszłabym tu po raz drugi...
Forsal.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję