Warszawa, 13.03.2019 (ISBnews) - Pracownicze plany kapitałowe (PPK) to dla PZU produkt strategiczny. Ubezpieczyciel chce, aby jego udział w rynku PPK wynosił co najmniej tyle samo, co jego udział rynkowy, wynika ze słów prezesa Pawła Surówki.
"Dla nas jest to produkt strategiczny. Nasz udział w rynku PPK powinien być co najmniej taki, jak w rynku, może nawet wyższy" - powiedział Surówka podczas konferencji prasowej.
Udział rynkowy PZU w ubezpieczeniach majątkowych wynosił 34,8% na koniec 2018 r., zaś cel na 2020 to 38%.
"Myślimy o tym, w jaki sposób zmaksymalizować naszą siłę rażenia, biorąc pod uwagę, że jest to produkt bardzo zróżnicowany - od mniejszych do bardzo dużych firm. Mamy wszelkie argumenty, by wykorzystać różnorodność całej grupy PZU i wszystkie kanały oraz siłę banków, ich dostępu do decydentów w firmach" - powiedział prezes.
Jak poinformował prezes PZU Życie Roman Pałac, pełną ofertę PPK PZU przedstawi w tym drugim kwartale.
"Pozycja rynkowa będzie pochodną tego, jak atrakcyjny będzie nasz program. Pod koniec tego roku będziemy mogli więcej powiedzieć. Zobaczymy, jak w praktyce ten program zadziała. Myślę, że pełną ofertę i propozycję przedstawimy w II kwartale" - powiedział Pałac podczas konferencji.
Grupa kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Oprócz działalności ubezpieczeniowej Grupa PZU prowadzi także działalność w zakresie zarządzania otwartym funduszem emerytalnym, funduszami inwestycyjnymi i programami oszczędnościowymi.
(ISBnews)