Zysk operacyjny wyniósł 37,36 mln zł wobec 18,35 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA (wg MSSF 16) wyniósł 56,8 mln zł wobec 392 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA - odpowiednio: 60,8 mln zł wobec 41,18 mln zł rok wcześniej.

"W I kw. wzrosła wartość zarówno skorygowanej jak i zwykłej EBITDA o odpowiednio 19 625 tys. i 17 558 tys. zł. Wzrost EBITDA oraz niższe o 1 448 tys. zł koszty amortyzacji przełożyły się na wyższy o 19 006 tys. zł zysk z działalności operacyjnej Grupy" - czytamy w raporcie.

Reklama

Według spółki, wynik na działalności finansowej poprawił się o 6 216 tys. zł, co spowodowane było w dużej części odmiennym kształtowaniem się różnic kursowych - w I kw. 2021 Grupa rozpoznała 1 mln zł przychodu z tytułu dodatnich różnic kursowych (głównie z wyceny środków pieniężnych w walucie obcej), podczas gdy w I kw. 2020 r. Grupa wykazała 1,3 mln kosztu z tytułu ujemnych różnic kursowych.

"Obniżeniu o 1,2 mln zł uległy także koszty finansowania dłużnego. Ponadto, w I kw. 2020 roku Grupa rozpoznała 1,8 mln zł odpisów z tytułu aktualizacji wartości aktywów finansowych (wpływ COVID na wycenę portfela inwestycyjnego Grupy), które nie powtórzyły się w bieżącym roku" - czytamy także.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 178,93 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 149,81 mln zł rok wcześniej.

Istotnym czynnikiem wpływającym na wyniki Grupy, w szczególności spółek prowadzących działalność w sektorze usług turystycznych, jest w dalszym ciągu pandemia koronawirusa SARS-COV-2, podkreśliła spółka.

"Pomimo dużo niższego poziomu sprzedaży wycieczek zagranicznych, w porównaniu do pierwszego kwartału poprzedniego roku, łączne przychody ze sprzedaży Grupy były o 29 672 tys. zł (20,7%) wyższe i wyniosły 172 888 tys. zł., przy czym przychody gotówkowe były o 30 654 tys. zł (22%) wyższe i wyniosły 170 131 tys. zł. Wzrost ten wynika przede wszystkim z bardzo dobrych wyników spółek działających w branży mediowej, które rekompensowały straty generowane przez spółki działające w branży turystycznej. Grupa ponadto istotnie rozwija swoją działalność na rynku sprzedaży samochodów, realizowaną poprzez spółkę zależną Superauto24.com Sp. z o.o." - czytamy również.

W analizowanym okresie całość przychodów ze sprzedaży segmentu TV w wysokości 6 042 tys. zł pochodziła ze sprzedaży gotówkowej i była o 550 tys. zł tj. o 8,3% niższa w porównaniu do poprzedniego roku. Spadek przychodów przełożył się także na obniżenie EBITDA segmentu TV roku, która wyniosła w pierwszym kwartale 2021 (218) tys. złotych i była o 377 tys. zł niższa w porównaniu do roku poprzedniego, podsumowano.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2021 r. wyniosła 0,46 mln zł wobec 3,52 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

(ISBnews)