Zysk operacyjny wyniósł 18,14 mln zł wobec 14,16 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 31,9 mln zł wobec 27,06 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 921,42 mln zł w 2022 r. wobec 851,45 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Grupa ZUE w 2022 r. zanotowała wzrost zysku brutto na sprzedaży o prawie 22% do blisko 42,8 mln zł, EBITDA wyniosła 31,9 mln zł (+17,9% r/r), a zysk netto [ogółem] blisko 17,3 mln zł (+46,3% r/r). Przychody ze sprzedaży grupy były na poziomie ponad 921,4 mln zł (+8,2% r/r). Marża brutto wzrosła do 4,6%, z 4,1% rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki wypracowała m.in. spółka handlowa z Grupy ZUE - Railway gft Polska" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

"Możemy przedstawić naszym akcjonariuszom solidne wyniki przede wszystkim dzięki konsekwentnie realizowanym działaniom w obszarze operacyjnym i finansowym. W zeszłym roku działaliśmy, podobnie jak cała gospodarka, w niestabilnych warunkach związanych z sytuacją geopolityczną. Dobra organizacja i efektywne reagowanie na zmienne otoczenie miało szczególne znaczenie" - powiedział prezes Wiesław Nowak, cytowany w materiale.

Wartość portfela zamówień grupy to ok. 1,8 mld zł. Większość stanowią kontrakty kolejowe. W portfelu po raz pierwszy pojawiły się kontrakty kolejowe pozyskane w Rumunii. Dodatkowo pod koniec ub.r. oferta ZUE na kwotę netto 785 mln zł została wybrana przez PKP PLK jako najkorzystniejsza w przetargu w obszarze Będzin - Katowice. Kontrakt ma finansowanie ze środków unijnych z programu CEF, Grupa ZUE oczekuje na podpisanie umowy. Po jej podpisaniu wartość portfela zamówień będzie wynosiła ok. 2,6 mld zł, podano także.

"Na rynku krajowym pozyskiwaliśmy z dobrym skutkiem nowe kontrakty głównie na rynku miejskim, który w ostatnich latach istotnie zyskał na znaczeniu w naszej działalności. Co istotne, na rynku miejskim w 2022 r. podpisaliśmy także długoterminowe kontrakty na utrzymanie infrastruktury. Krajowy rynek kolejowy zmagał się w ubiegłym roku m.in. z ograniczoną i opóźnioną podażą nowych inwestycji, co jest związane choćby z niejasną sytuacją dotyczącą finansowania w ramach obecnej perspektywy UE. Sytuacja niepewności inwestycyjnej utrzymuje się do dnia dzisiejszego. Są ogłaszane i rozstrzygane duże przetargi, ale firmy czekają na zawarcie kontraktów. Rynek ma nadzieję, że zgodnie z deklaracjami rządu w najbliższym czasie podpisanie tych umów będzie finalizowane. Okres spowolnienia w kraju udało nam się zrekompensować dzięki naszej zagranicznej aktywności na rynku kolejowym i rozpoczęciu działalności w Rumunii. Wspólnie z naszym rumuńskim partnerem powołaliśmy konsorcjum, które w ub.r. pozyskało pierwsze kontrakty budowlane na modernizacje linii kolejowych na rynku rumuńskim. Łączna kwota zawartych dotychczas umów to ok. 966 mln zł, z czego 50% przypada na ZUE. Dla lepszej koordynacji działań powołaliśmy do życia także rumuński oddział ZUE. Zamierzamy pozyskiwać kolejne kontrakty w Rumunii i chcemy być znaczącym graczem na tym rynku" - powiedział Nowak.

Kolejnym ważnym wydarzeniem dla grupy było nabycie 93,6% udziałów P.B.I Energopol sp. z o.o. w listopadzie 2022 r.

"Doświadczenie i zakres kompetencji przejętej firmy są uzupełniające dla ZUE, głównie w obszarze robót drogowych, ale również budowy obiektów mostowo-drogowych i szeregu innych robót specjalistycznych. Przejęliśmy firmę z dużym portfolio zrealizowanych inwestycji, doświadczoną kadrą i parkiem maszynowym. Włączenie tej spółki do grupy pomoże nam w umocnieniu pozycji na rynku budownictwa infrastrukturalnego. Będziemy mogli w większym zakresie realizować prace, które zlecaliśmy do tej pory podwykonawcom, jak również - co jest dla nas istotne w polityce długofalowej dywersyfikacji działalności grupy - wejść w rynek utrzymaniowy dróg i ulic. Działania w celu pozyskania takich zleceń są już przez spółkę prowadzone" - skomentował prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 10,24 mln zł wobec 12,14 mln zł zysku rok wcześniej.

Głównym przedmiotem działalności grupy kapitałowej ZUE jest projektowanie oraz realizacja, w formule generalnego wykonawstwa, kompleksowych usług budowy i modernizacji linii tramwajowych oraz kolejowych, wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ZUE wyniosły 921,42 mln zł w 2022 r.

(ISBnews)