Zysk operacyjny wyniósł 25,25 mln zł wobec 24,64 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 60,84 mln zł wobec 53,52 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 689,01 mln zł w 2022 r. wobec 605,09 mln zł rok wcześniej.

"Przychody grupy w 2022 roku wyniosły 689 009 tys. zł i były wyższe o 13,9% niż przychody osiągnięte w analogicznym okresie roku ubiegłego. Koszty działalności podstawowej wyniosły w tym okresie 646 274 tys. zł, co stanowi wzrost rok do roku o 12,5%. Dzięki wyższej dynamice przychodów niż kosztów, grupa osiągnęła ponad 39% wzrostu zysku ze sprzedaży, który w 2022 roku wyniósł 42 735 tys. zł, wobec 30 711 zł w roku 2021. Tym samym poprawie uległ wskaźnik rentowności zysku ze sprzedaży, wyniósł on 6,2% w roku 2022, w porównaniu z 5,1% w 2021 roku" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Najwyższe przychody w ramach grupy, wraz z najwyższą dynamika rok do roku, osiągnął segment wsparcia sprzedaży. Wyniosły one w 2022 roku 273,58 mln zł i były wyższe o 25,8% r/r. Główną przyczyną tak znacznego wzrostu przychodów w tym segmencie był, analogicznie jak w roku ubiegłym, rozwój projektu realizowanego dla klienta BAT. Przychody segmentu stanowiły w 2022 roku 39,7% łącznych przychodów grupy wobec 35,9% w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Reklama

Segment zarządzania sieciami punktów sprzedaży detalicznej osiągnął w 2022 roku przychody na poziomie 214,3 mln zł, co stanowi wzrost o 7,1% r/r. Przychody segmentu stanowiły w 2022 roku 31,1% łącznych przychodów grupy wobec 33,1% w poprzednim roku.

Segment eCommerce services osiągnął w 2022 roku przychody w wysokości 187,81 mln zł. Były one wyższe o 3,6% r/r. Przychody segmentu eCommerce services stanowiły w 2022 roku 27,3% łącznych przychodów grupy, wobec 29,9% w analogicznym okresie roku poprzedniego, podano również.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 92,99 mln zł wobec 3,44 mln zł zysku rok wcześniej.

OEX to spółka dominująca w grupie kapitałowej, specjalizującej się w dostarczaniu usług i technologii w obszarze sprzedaży. Do grona klientów OEX należą wiodące polskie i zagraniczne marki z branży e-commerce, FMCG i telekomunikacyjnej. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r. (początkowo jako Tell). Miała 689 mln zł skonsolidowanych przychodów w 2022 r.

(ISBnews)