Zysk operacyjny wyniósł 7,82 mln zł wobec 40,27 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 16,08 mln zł wobec 60,45 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 56,69 mln zł w 2022 r. wobec 105,53 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"W 2022 r. Grupa nie miała premier żadnej gry, w związku z tym sprzedaż była wygenerowana przez wcześniej wydane gry 'Sniper Ghost Warrior Contracts 2' (premiera w czerwcu 2021 r.) i 'Sniper Ghost Warrior Contracts' (premiera w listopadzie 2019 r.). Gry te kontynuowały dobrą sprzedaż, stanowiąc odpowiednio 52% i 15% sprzedaży w 2022. Trzy gry z portfela United Label S.A. stanowiły 15% skonsolidowanej sprzedaży tego roku" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Wzrost marży na sprzedaży z 62,5% w 2021 do 71,9% w 2022 wynikał głównie z mniejszej sprzedaży gier na nośnikach fizycznych (w konsekwencji nieznaczący koszt produkcji ujęty w kosztach własnych sprzedaży) - ich największa sprzedaż jest odnotowana w dacie premiery gry. Udział sprzedaży cyfrowej w wartości całkowitej sprzedaży, rośnie wraz z cyklem życia produktu (udział sprzedaży cyfrowej w całkowitej zwiększył się z 69% w 2021 do 89% w 2022 r., podano także.

W 2022 r. amortyzacja zawierała "Sniper Ghost Warrior Contracts 2", którego jednostkowy koszt amortyzacji jest niższy od jednostkowego kosztu amortyzacji gry "Sniper Ghost Warrior Contracts", którego koszt amortyzacji był ujęty w kosztach roku 2021 (do września).

"W 2022 r. koszty sprzedaży (15,9 mln zł) zawierały głównie koszt większego międzynarodowego zespołu marketingu i sprzedaży oraz koszt przygotowania zwiastunów i aktywów marketingowych związanych z grą 'Lords of the Fallen'. Koszty ogólnozakładowe odnotowały wzrost (16,3 mln zł w 2022 w porównaniu do 7,7 mln zł w 2021) w związku z jednorazowymi kosztami doradczymi związanymi z przygotowaniem na wejście na giełdę w Londynie oraz rosnącym zatrudnieniem i związanymi z tym kosztami (koszty rekrutacji, sprzęt IT, software, itp.). Łączne koszty marketingu związanego z grą 'Lords of the Fallen' i z dual listingiem wyniosły 11,9 mln zł w 2022 r." - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 7,14 mln zł wobec 33,32 mln zł zysku rok wcześniej.

CI Games SE to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive).

(ISBnews)