Zysk operacyjny wyniósł 225,62 mln zł wobec 14,66 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 343 mln zł wobec 133,1 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 255,8 mln zł w 2022 r. wobec 1 120,3 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"2022 rok był dla lotnictwa okresem stopniowego wychodzenia z kryzysu pandemicznego z lat 2020-2021. Wszyscy eksperci twierdzili, że odbudowa potrwa wiele lat. To był dla nas sygnał, że jest szansa na szybszy rozwój i wyprzedzenie konkurencji. W czasie pandemii zamiast ograniczać operacje, oddawać samoloty i zwalniać ludzi, prowadziliśmy nabory i dodawaliśmy samoloty. Dzięki temu od początku 2022 roku byliśmy gotowi do pracy na zwiększonych obrotach" - powiedział członek zarządu Enter Air Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.

"Ponadto, w czasie pandemii większość linii lotniczych otrzymała pomoc publiczną w postaci grantów oraz pożyczek płynnościowych, ale niewiele linii lotniczych użyło tych pieniędzy do rzeczywistej restrukturyzacji kosztowej i poprawienia efektywności działania. Enter Air był jedną z niewielu linii w Europie, która dokonała restrukturyzacji kosztów stałych takich jak koszty jednostkowe floty. Zyskaliśmy więc przewagę kosztową, byliśmy też w pełni gotowi do kolejnego sezonu pod względem załogowym i sprzętowym. Dzięki temu Enter Air mógł zaspokoić zwiększony popyt rynku w 2022 roku. Nasza strategia okazała się bardzo skuteczna, co razem z przewagami modelu biznesowego i rosnącej rozpoznawalności marki w segmencie B2B przyczyniło się do rekordowych w historii Grupy przychodów na poziomie blisko 2,3 mld zł i wypracowaniu ponad 225 mln zł zysku operacyjnego. Myślę też, że jesteśmy teraz w jeszcze lepszej pozycji wobec konkurentów, którzy zmarnowali pożyczki pomocy publicznej i nie mają ich z czego spłacać" - dodał.

Podkreślił też, że w lutym 2022 roku wybuchła wojna w Ukrainie, wywołując kolejny światowy kryzys, a w rynek lotniczy uderzyło szereg czynników wywołanych przez agresję Rosji takie jak dwukrotny wzrost cen paliw czy walut.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 31,3 mln zł wobec 31,28 mln zł straty rok wcześniej.

Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą działającą w Polsce. Jest notowany na GPW od 2015 r.

(ISBnews)