Zysk operacyjny wyniósł 40 mln zł wobec 48,74 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 56,49 mln zł wobec 61,76 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 260,06 mln zł w 2023 r. wobec 973,45 mln zł rok wcześniej.

"Miniony rok był okresem pełnym wyzwań z racji na wymagającą sytuację makroekonomiczną oraz geopolityczną. W ostatnim okresie musieliśmy się też zmierzyć z wieloma innymi przeciwnościami, z którymi poradziliśmy sobie bardzo dobrze, o czym świadczy wzrost naszego biznesu o ponad 29% r/r, co stawia to nas wśród najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie zostawiając daleko w tyle konkurencje" - skomentował prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

"W minionym roku Answear.com odnotował wzrost przychodów o 29% r/r do 1,26 mld zł, marża brutto zwiększyła się o 28% r/r do 500 mln zł. Z kolei rentowność spółki była obciążona kosztami związanymi z rozwojem oraz integracją przejętych brandów pod jedną marką PRM. W efekcie EBITDA wyniosła 57 mln zł, co oznacza spadek o 8,5% r/r. Warto dodać, iż na poziomie EBITDA marka PRM osiągnęła ujemny wynik w kwocie -11,5 mln zł, EBITDA Answear.com z wyłączeniem marki PRM wzrosła o 10% r/r. do 68 mln zł. Świadczy to o dobrej kondycji biznesu samego Answear.com mimo wymagających warunków rynkowych" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Reklama

W 2023 r. Answar.com dokonał strategicznej decyzji, przejmując dwa brandy PRM i Sneakerstudio w ramach ZCP Fashion Trends Group. Jak podkreślił prezes w liście dołączonym do raportu, była to dla spółki istotna transakcja, ponieważ umożliwiła jej wejście "w całkiem nowy perspektywiczny i dynamicznie rosnący" segment luxury-street wear oraz dotarcie do nowej grupy docelowej.

"Rok 2023 traktujmy jako inwestycję w markę PRM. Co oczywiście wiązało się z poniesieniem kosztów i obciążeniem naszego wyniku. Spodziewamy się jednak znaczących korzyści w przyszłych okresach, z racji na segment premium, w którym występują wysokie marże i rentowność transakcji. Pierwsze efekty naszych działań są już widoczne, sprzedaż PRM w IV kw. 2024 r. zwiększyła się 2-krotnie kw/kw i wyniosła 24 mln zł" - dodał wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)