Rewolucja w transporcie publicznym coraz bliżej. Oto autonomiczny autobus za 200 tys. euro [ZDJĘCIA]
Autonomiczny autobus elektryczny "Trapizio" testowany jest na terenie stacji tramwajowej DVB Trachenberge w Dreźnie. Zobacz zdjęcia.
Samodzielny bezobsługowy autobus elektryczny "Trapizio" sprawdzany jest na terenie stacji tramwajowej DVB Trachenberge w Dreźnie. Zobacz zdjęcia.
1 W Dreźnie trwają testy autonomicznego autobusu Navya Arma DL4 (zwany "Trapizio"), który został zbudowany w Lyonie we Francji. Trasa jest mierzona i kontrolowana za pomocą GPS oraz zintegrowanego licznika odległości połączonego z tachometrem.
PAP/EPA / FILIP SINGER
2 Na terenie zajezdni tramwajowej przygotowano 200-metrową jezdnię. W ten sposób powstała pierwsza niezależna linia autobusowa w Dreźnie. Bus na końcach trasy zatrzymuje się, tak aby pasażerowie mogli wsiąść lub wysiąść z autobusu.
PAP/EPA / FILIP SINGER
3 Aby zademonstrować reakcję autonomicznego autobusu na przeszkody, w teście biorą udział wolontariusze, którzy symulują ruch uliczny na przejściach dla pieszych.
PAP/EPA / FILIP SINGER
4 Aparatura zainstalowana z przodu pojazdu rozpoznaje znaki drogowe, światła drogowe lub możliwe przeszkody po drodze.
PAP/EPA / FILIP SINGER
5 Czas reakcji pojazdów wyposażonych w taki system antykolizyjny jest krótszy niż czas reakcji człowieka.
PAP/EPA / FILIP SINGER
6 Pojazd ma 4,75 metra długości i 2,11 metra szerokość. Na swój pokład autonomiczny autobus może zabrać maksymalnie 15 pasażerów (jest 11 miejsc siedzących i 4 stojące).
PAP/EPA / FILIP SINGER
7 Obie osie są sterowane, w tym jedna napędzana silnikami elektrycznymi. Bateria ma pojemność 33 kilowatogodzin umożliwia pracę autobusu do dziewięciu godzin. Maksymalna prędkość to 45 km na godzinę.
PAP/EPA / FILIP SINGER
8 Cena podstawowej wersji to koszt 200 tys. euro.
PAP/EPA / FILIP SINGER
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama