Reklama
Reklama

Ze szczytu na dno… i ponownie na szczyt. Oto firmy, które pokonały bankructwo

19 sierpnia 2015, 06:20
Historia Apple i Steve’a Jobsa, to przykład jednego z najsłynniejszych biznesowych „comebacków” w historii. Jobs był jednym z ojców sukcesu firmy z Cupertino, która w 1977 roku zaprezentowała światu komputer Apple II. Urządzenie to z miejsca podbiło serca klientów. Podobny sukces odniósł również zaprezentowany siedem lat później Macintosh – pierwszy masowo sprzedawany komputer z interfejsem graficznym. Dobra passa Apple zakończyła się jednak w 1985 roku, kiedy – w wyniku nieporozumień z zarządem – Steve Jobs musiał opuścić firmę. Kolejne lata to seria katastrofalnych decyzji i nieudanych produktów. Bez Steve’a Jobsa na pokładzie gigant z Cupertino nie potrafił w żaden sposób zaistnieć na rynku. Odbiło się to na kondycji finansowej firmy, która w połowie lat ’90 otarła się niemal o bankructwo. I pewnie by do niego doszło, gdyby nie powrót jej założyciela. W 1997 roku Steve Jobs odzyskał swoją pozycję w Apple, a następnie konsekwentnie ją umacniał. Podjął również kilka trudnych, ale niezwykle ważnych decyzji z punktu widzenia przyszłości firmy. Zredukował liczbę realizowanych projektów z 350 do 50, a następnie do zaledwie 10. Postanowił skupić się jedynie na najbardziej przyszłościowych produktach, które miały szanse odnieść istotny komercyjny sukces. Ta strategia okazała się strzałem w dziesiątkę. W 1998 roku w sprzedaży pojawił się komputer iMac, który sprzedał się w 800 tysiącach egzemplarzy, w ciągu zaledwie pierwszych pięciu miesięcy od premiery. Dla Apple był to pierwszy komercyjny sukces od przeszło 14 lat. Dalszą historię dobrze znamy. iPod, MacBook, iPhone oraz iPad uczyniły Apple jedną z najważniejszych firm technologicznych na świecie.
Historia Apple i Steve’a Jobsa, to przykład jednego z najsłynniejszych biznesowych „comebacków” w historii. Jobs był jednym z ojców sukcesu firmy z Cupertino, która w 1977 roku zaprezentowała światu komputer Apple II. Urządzenie to z miejsca podbiło serca klientów. Podobny sukces odniósł również zaprezentowany siedem lat później Macintosh – pierwszy masowo sprzedawany komputer z interfejsem graficznym. Dobra passa Apple zakończyła się jednak w 1985 roku, kiedy – w wyniku nieporozumień z zarządem – Steve Jobs musiał opuścić firmę. Kolejne lata to seria katastrofalnych decyzji i nieudanych produktów. Bez Steve’a Jobsa na pokładzie gigant z Cupertino nie potrafił w żaden sposób zaistnieć na rynku. Odbiło się to na kondycji finansowej firmy, która w połowie lat ’90 otarła się niemal o bankructwo. I pewnie by do niego doszło, gdyby nie powrót jej założyciela. W 1997 roku Steve Jobs odzyskał swoją pozycję w Apple, a następnie konsekwentnie ją umacniał. Podjął również kilka trudnych, ale niezwykle ważnych decyzji z punktu widzenia przyszłości firmy. Zredukował liczbę realizowanych projektów z 350 do 50, a następnie do zaledwie 10. Postanowił skupić się jedynie na najbardziej przyszłościowych produktach, które miały szanse odnieść istotny komercyjny sukces. Ta strategia okazała się strzałem w dziesiątkę. W 1998 roku w sprzedaży pojawił się komputer iMac, który sprzedał się w 800 tysiącach egzemplarzy, w ciągu zaledwie pierwszych pięciu miesięcy od premiery. Dla Apple był to pierwszy komercyjny sukces od przeszło 14 lat. Dalszą historię dobrze znamy. iPod, MacBook, iPhone oraz iPad uczyniły Apple jedną z najważniejszych firm technologicznych na świecie. / Bloomberg / Nelson Ching

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Reklama

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    image for background

    Przejdź do strony głównej