Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ze szczytu na dno… i ponownie na szczyt. Oto firmy, które pokonały bankructwo

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Historia Apple i Steve’a Jobsa, to przykład jednego z najsłynniejszych biznesowych „comebacków” w historii. Jobs był jednym z ojców sukcesu firmy z Cupertino, która w 1977 roku zaprezentowała światu komputer Apple II. Urządzenie to z miejsca podbiło serca klientów. Podobny sukces odniósł również zaprezentowany siedem lat później Macintosh – pierwszy masowo sprzedawany komputer z interfejsem graficznym. Dobra passa Apple zakończyła się jednak w 1985 roku, kiedy – w wyniku nieporozumień z zarządem – Steve Jobs musiał opuścić firmę. Kolejne lata to seria katastrofalnych decyzji i nieudanych produktów. Bez Steve’a Jobsa na pokładzie gigant z Cupertino nie potrafił w żaden sposób zaistnieć na rynku. Odbiło się to na kondycji finansowej firmy, która w połowie lat ’90 otarła się niemal o bankructwo. I pewnie by do niego doszło, gdyby nie powrót jej założyciela. W 1997 roku Steve Jobs odzyskał swoją pozycję w Apple, a następnie konsekwentnie ją umacniał. Podjął również kilka trudnych, ale niezwykle ważnych decyzji z punktu widzenia przyszłości firmy. Zredukował liczbę realizowanych projektów z 350 do 50, a następnie do zaledwie 10. Postanowił skupić się jedynie na najbardziej przyszłościowych produktach, które miały szanse odnieść istotny komercyjny sukces. Ta strategia okazała się strzałem w dziesiątkę. W 1998 roku w sprzedaży pojawił się komputer iMac, który sprzedał się w 800 tysiącach egzemplarzy, w ciągu zaledwie pierwszych pięciu miesięcy od premiery. Dla Apple był to pierwszy komercyjny sukces od przeszło 14 lat. Dalszą historię dobrze znamy. iPod, MacBook, iPhone oraz iPad uczyniły Apple jedną z najważniejszych firm technologicznych na świecie.
Historia Apple i Steve’a Jobsa, to przykład jednego z najsłynniejszych biznesowych „comebacków” w historii. Jobs był jednym z ojców sukcesu firmy z Cupertino, która w 1977 roku zaprezentowała światu komputer Apple II. Urządzenie to z miejsca podbiło serca klientów. Podobny sukces odniósł również zaprezentowany siedem lat później Macintosh – pierwszy masowo sprzedawany komputer z interfejsem graficznym. Dobra passa Apple zakończyła się jednak w 1985 roku, kiedy – w wyniku nieporozumień z zarządem – Steve Jobs musiał opuścić firmę. Kolejne lata to seria katastrofalnych decyzji i nieudanych produktów. Bez Steve’a Jobsa na pokładzie gigant z Cupertino nie potrafił w żaden sposób zaistnieć na rynku. Odbiło się to na kondycji finansowej firmy, która w połowie lat ’90 otarła się niemal o bankructwo. I pewnie by do niego doszło, gdyby nie powrót jej założyciela. W 1997 roku Steve Jobs odzyskał swoją pozycję w Apple, a następnie konsekwentnie ją umacniał. Podjął również kilka trudnych, ale niezwykle ważnych decyzji z punktu widzenia przyszłości firmy. Zredukował liczbę realizowanych projektów z 350 do 50, a następnie do zaledwie 10. Postanowił skupić się jedynie na najbardziej przyszłościowych produktach, które miały szanse odnieść istotny komercyjny sukces. Ta strategia okazała się strzałem w dziesiątkę. W 1998 roku w sprzedaży pojawił się komputer iMac, który sprzedał się w 800 tysiącach egzemplarzy, w ciągu zaledwie pierwszych pięciu miesięcy od premiery. Dla Apple był to pierwszy komercyjny sukces od przeszło 14 lat. Dalszą historię dobrze znamy. iPod, MacBook, iPhone oraz iPad uczyniły Apple jedną z najważniejszych firm technologicznych na świecie. / Bloomberg / Nelson Ching
Apple, Ford, Marvel, Tesla i Space X. Co łączy te przedsiębiorstwa? Nie tylko wielkie sukcesy, miliardy dolarów i innowacyjne pomysły, ale również fakt, że na pewnym etapie firmy te niemal otarły się o bankructwo. W jaki sposób udało im się odzyskać pieniądze i nasze zaufanie?

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
    Reklama

    Zobacz więcej