"2014 to dla sieci Lotos rok stabilnego rozwoju głównie w segmencie ekonomicznym i zwiększania udziału w krajowym detalicznym rynku paliw. Będziemy konsekwentnie realizować założenia aktualnej strategii Grupy Kapitałowej Lotos, aby na koniec 2015 osiągnąć 10% udział na tym rynku poprzez rozwój sieci stacji paliw, przede wszystkim w formule stacji własnych (CODO) oraz sieci franczyzowych (DOFO)" - powiedział Lisowski, cytowany w komunikacie.

Spółka przypomina, że 2014 r. dla sieci Lotos to także nowe stacje w segmencie premium - w tym także zlokalizowane w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). W ub. roku otwarto trzy tego typu stacje, a plany na 2015 zakładają kolejne dwa uruchomienia w Komorowie przy A4 i w Krzyżanowie przy A1.

W minionym roku zakończył się również wieloletni proces wygaszania dystrybucji paliw na stacjach patronackich (DODO) na rzecz bardziej efektywnego modelu współpracy opartego o franczyzę, podano również.

Na koniec 2014 r. w sieci Lotosu działało 441 stacji, w tym 169 stacji w segmencie ekonomicznym Lotos Optima oraz 17 stacji autostradowych.

Reklama

Spółka Lotos Paliwa powstała w 1996 r. i jest jednym z kilkunastu podmiotów w ramach grupy kapitałowej Grupy Lotos, prowadzącej działalność w oparciu o dwa segmenty: wydobywczy oraz produkcji i handlu. Główna działalność spółki Lotos Paliwa obejmuje zarządzanie i rozwój ogólnopolskiej sieci stacji paliw, a także sprzedaż detaliczną i hurtową benzyn motorowych oraz oleju napędowego.