Udział transportu śródlądowego w przewozach ładunków ogółem w 2021 r. zmniejszył się w skali roku z 0,18 proc. do 0,15 proc..

Reklama

"Niedostateczne zagospodarowanie dróg żeglownych w Polsce, zarówno pod względem charakteru (rzeki skanalizowane, swobodnie płynące, kanały), jak i parametrów żeglugowych (wymiary śluz, głębokość i szerokość szlaku, wysokości mostów) wpływa na specyfikę żeglugi śródlądowej i powoduje, że nie odgrywa ona znaczącej roli w polskim systemie transportowym" - czytamy w komunikacie.

W strukturze przewożonych ładunków w 2021 r., podobnie jak w latach poprzednich, dominowały towary z grupy rudy metali i inne produkty górnictwa i kopalnictwa (40,3 proc.), podał także GUS.

Natomiast w ruchu turystycznym w ub.r. 120 statków pasażerskich żeglugi śródlądowej przewiozło łącznie 986,4 tys. osób, a wykonana praca przewozowa wyniosła 12 926,6 tys. pasażerokilometrów, tj. więcej w skali roku o 33,5 proc..

Długość sieci śródlądowych dróg wodnych w Polsce w 2021 r. wyniosła 3 768 km (nie uległa zmianie w stosunku do 2020 r.).

(ISBnews)