W 2019 r. badaczki Çiğdem Hürsen i Cizem Bas z północnocypryjskiego Yakın Doğu Üniversitesi sprawdziły, czy gamifikacja ma wpływ na naukę przedmiotów przyrodniczych wśród dziesięciolatków. Przez 12 tygodni edukację wspomagała aplikacja, w której zarówno uczniowie, jak i ich rodzice stworzyli oraz nazwali swoje awatary, a nauczyciel dzielił się z nimi materiałami wideo oraz oceniał pozytywne i negatywne zachowania dzieci. Aplikacja pozwalała także na przeprowadzanie pracy w grupach, których nazwy były wybierane przez uczniów. Badaczki przeprowadziły ankiety przed i po eksperymencie dotyczące motywacji uczniów w pięciu obszarach: prowadzenia badań, wydajności, komunikacji, współpracy i udzielania się. Wynikało z nich, iż w pierwszych czterech kategoriach dzieci czuły się znacząco bardziej zachęcone w porównaniu do sytuacji przed badaniem. Również wśród opiekunów odbiór gamifikacji był pozytywny – choć przed rozpoczęciem badania żaden z rodziców nie znał tej techniki zmiany zachowania czy motywacji, wszyscy wyrazili chęć używania jej w przyszłości.

Cały artykuł przeczytasz w dzisiejszym Magazynie Dziennika Gazety Prawnej i na e-DGP