Phishing jest jedną z metod, którą wykorzystują cyberprzestępcy do wyłudzenia wrażliwych danych. W wyniku tego ataku można utracić m.in. dostęp do konta poczty elektronicznej.

Okazało się, że oprogramowanie zabezpieczające Microsoftu przez prawie rok działało w dokładnie odwrotny sposób. Jak ustali specjaliści firmy Eye Security, umożliwiało ono hakerom dostęp do skrzynek pocztowych pracowników podmiotów, które z korzystały z tych rozwiązań technologicznych - powiadomiły holenderskie media.

Jak przekazał w rozmowie z BNR Vaisha Bernard, specjalista holenderskiej firmy, który testował oprogramowanie, zorientowano się, że użytkownicy zostali wprowadzeni w błąd przez narzędzie bezpieczeństwa Microsoftu.

"Narzędzie to nie tylko umożliwiło ominięcie wszystkich istniejących form zabezpieczeń w środowisku Microsoft, ale użytkownicy wykazali też chęć pobrania plików przesłanych im przez zupełnie obcą osobę" - podkreślił Bernard.

Reklama

Holenderska rozgłośnia powiadomiła, że Microsoft rozwiązał problem pod koniec listopada br. i wypłacił wynagrodzenie specjaliście, który go zgłosił.

"Wierzymy, że bezpieczeństwo jest niezwykle ważne. Posiadamy udokumentowane doświadczenie w badaniu i rozwiązywaniu zgłoszonych problemów. W tym przypadku rozwiązaliśmy (je) poprzez wprowadzenie szeregu aktualizacji" – przekazał rzecznik firmy w rozmowie z BNR.

Z Amsterdamu Andrzej Pawluszek (PAP)