Seryjna produkcja Caddy 5 ruszyła w październiku 2020 roku. Specjalnie na potrzeby tego modelu poznańska fabryka została rozbudowana i zmodernizowana.

"Moce produkcyjne zakładu cały czas wzrastają i w ślad za wersjami Caddy 5 – osobową, furgon i kempingową Caddy California - uruchomiono właśnie produkcję największej jego wersji Caddy Maxi ze zwiększonym rozstawem osi, większą przestrzenią ładunkową i większymi drzwiami bocznymi" – poinformowała w czwartek rzeczniczka spółki Patrycja Kasprzyk.

Jak dodała, produkcja Caddy 5 Maxi i Caddy 5 odbywa się na wspólnej linii, co jest nowością w Volkswagen Poznań. Przy wytwarzaniu Caddy 4 linie produkcji ścian bocznych w dziale budowy karoserii były oddzielone, co powodowało, że występowało ograniczenie w ilości produkowanych samochodów.

"Dzięki automatyzacji produkcji znacznie zwiększyliśmy potencjał wytwarzania aut ze zwiększonym rozstawem osi, co jest o tyle ważne, że zapotrzebowanie na tego typu wersję momentami przewyższa 50 proc. całego wolumenu Caddy" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes zarządu VWP Dietmar Mnich.

Reklama

Volkswagen Poznań to największy producent samochodów w Polsce oraz największy pracodawca w Wielkopolsce. W czterech zakładach zlokalizowanych w Poznaniu, Swarzędzu i we Wrześni spółka zatrudnia 10 tys. osób. W 2020 roku zakłady VW opuściło łącznie 207 tys. 610 samochodów dostawczych, modeli VW Caddy, VW Transporter, VW Crafter oraz maszyn marki MAN TGE, w tym także pojazdy elektryczne.

Do Volkswagen Poznań należy także odlewnia, która miniony rok zamknęła wynikiem 4,2 mln wyprodukowanych komponentów aluminiowych - głowic cylindrowych, obudów przekładni kierowniczych, elementów zawieszenia oraz obudów sprzęgła.

rpo/ mk/