Portal Statista powołuje się na dane liczbowe stowarzyszenia producentów samochodów OICA – według nich na świecie produkuje się mniej samochodów niż w 2014 r., ale kilka rynków azjatyckich faktycznie było w stanie zwiększyć swoją produkcję.

Jak podaje Statista, w Indiach odnotowano jeden z największych wzrostów – prawie 15 proc. w ciągu pięciu lat, do 3,6 miliona samochodów rocznie. Największy spadek produkcji dotknął zaś niewydolny amerykański przemysł samochodowy, który w latach 2014-2019 stracił 40 proc. produkcji krajowej.

Media

Niemcy również produkują mniej samochodów w kraju, jednak niemieccy producenci, tacy jak Volkswagen, są częścią rosnącej produkcji chińskiej. W 2019 r. na rynek chiński przypadało około 39 proc. całkowitej sprzedaży Volkswagena. Przeniesienie zakładów produkcyjnych to tylko jeden z aspektów umiędzynarodowienia przemysłu samochodowego. Z produkcją migruje również know-how, a uznani producenci wchodzą w spółki joint venture z firmami chińskimi lub z innych azjatyckich krajów. Transakcje te zwykle obejmują również transfer technologii.