Motocykl jest wyposażony w chłodzony powietrzem bezszczotkowy silnik prądu stałego, dzięki któremu może rozwinąć maksymalną prędkość 90 km/h. Maszyna waży 130 kg.

IŻ-49 powstał na bazie modelu IŻ-350. Jego pierwowzorem był niemiecki motocykl DKW NZ-350 przejęty przez ZSRR w ramach powojennych reparacji.

Budowę prototypu motocykla ukończono w 1949 roku jednak produkcję seryjną rozpoczęto dopiero w 1951 roku. IŻ-49, radziecki średni motocykl klasy 350 cm³, produkowany był 8 w zakładach Iżmasz w Iżewsku.

Po dodaniu przejętego ze sportowego modelu IŻ-350S nowoczesnego zawieszenia przedniego i tylnego - ze sprężynami i hydraulicznymi amortyzatorami - komfort jazdy znacząco się podniósł. Pomimo dość mało nowoczesnej konstrukcji, popyt na motocykl rósł. W sumie do momentu zakończenia produkcji w 1958 roku na rynek wypuszczono 507 603 sztuk IŻ-49.

Reklama

Polecamy: Plus obniża koszty połączeń telefonicznych z Białorusią