Jeszcze niedawno kalifornijski producent samochodów rozważał eksport wyprodukowanych w Szanghaju Modeli 3 między innymi do Stanów Zjednoczonych, podał Reuters.

Plany zakupu przez Teslę dodatkowych blisko 100 akrów ziemi i powiększenie terenu istniejącej obecnie fabryki do blisko 300 akrów utrzymywane były w tajemnicy. Dodatkowy areał miał pomóc firmie zwiększyć moce produkcyjne, dodał Reuters. W oświadczeniu cytowanym przez agencję przedstawiciele Tesli poinformowali, że fabryka w Szanghaju „rozwija się zgodnie z planem”.

Model 3 kolejną ofiarą wojny handlowej USA - Chiny?

Jak pokazał wtorkowy raport chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych, sprzedaż wyprodukowanych w Chinach aut Tesli spadła w kraju z poziomu 35 478 sztuk w marcu do 25 845 pojazdów w kwietniu.

Reklama

W międzyczasie eksport samochodów elektrycznych Tesli produkowanych w chińskich fabrykach utrzymywał się na stabilnym poziomie i wyniósł 14 174. Część z wyprodukowanych pojazdów trafiła do Europy. Najwyraźniej na Starym Kontynencie popyt na elektryki jest wysoki.

Spór między USA a Chinami toczy się na wielu polach: od zarzutów o łamanie praw człowieka w zachodnim regionie Xinjiang i działania antydemokratyczne w Hongkongu, po zaawansowane technologicznie łańcuchy dostaw.

Wygrane wybory prezydenckie przez Joe Bidena dały części chińskich biznesmenów nadzieję na poprawę stosunków z USA. Dotychczasowy przebieg relacji na linii Waszyngton – Pekin wskazuje raczej na to, że obecna administracja utrzyma limity amerykańskich inwestycji w niektóre chińskie firmy, nałożone za poprzedniego prezydenta.