W przetargu na dostawę 20 EZT dla PKP Intercity złożyło ofertę dwóch wykonawców: konsorcjum Stadler Polska i Newag oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz – poinformowało PKP Intercity. Wartość oferty konsorcjum Newagu to 1,4 mld zł brutto, a bydgoskiej Pesy – 1,32 mld zł brutto. W ramach kontraktu, producent taboru zobowiąże się też do serwisowania pojazdów przez co najmniej 15 lat. Termin realizacji zamówienia dla wyłonionego w przetargu wykonawcy upływa w październiku 2015 roku.

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne PKP Intercity mają kursować na trasach: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.

Zakup 20 nowych EZT to drugi etap wielkiego projektu inwestycji w pociągi zespołowe. W sierpniu tego roku Stadler i Newag wygrały warty 1,5 mld zł przetarg na dostawę 20 nowoczesnych pociągów elektrycznych dla tras północ-południe Polski.

Reklama

Plan inwestycji w nowe pociągi ma umożliwić PKP Intercity budowę siatki połączeń między największymi aglomeracjami Polski. Nowoczesne składy będą przystosowane do jazdy z prędkością 160 km/h. Maja spełniać wymagania europejskiego systemu sterowania ruchem ERTMS.

„Zamówione pociągi zostaną wyposażone w zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, ergonomiczne i wygodne fotele, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji pasażerskiej czy miejsca do przewozu rowerów oraz przestrzeń barową. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt” – czytamy w informacji prasowej PKP Intercity.

Przewoźnik zapewnia też, że w nowych pociągach zostanie zainstalowany system wzmacniający sygnał telefonii komórkowej. Aby ułatwić pasażerom korzystanie z urządzeń elektronicznych, gniazdka elektryczne będą montowane w łatwo dostępnych miejscach.

ikona lupy />
Newag 19E i Pesa Elf / Media