Kilka tygodni temu w Białymstoku wiceminister infrastruktury Rafał Weber podpisał aneks do programu realizacji tej inwestycji, bo poprzedni był już nieaktualny. O 60 mln zł ministerstwo infrastruktury zwiększyło pulę środków na tę inwestycję.

Informowano wtedy, że droga, która jest główną ulicą w Wysokiem Mazowieckiem, ma być przebudowana w latach 2021-2022. Modernizacja ma głównie służyć zwiększeniu bezpieczeństwa komunikacyjnego w tym miejscu, władze miasta liczą także na dalszy rozwój gospodarczy.

Przy okazji podpisania aneksu do programu dla tej inwestycji informowano także, że przebudowa dk 66 w Wysokiem Mazowieckiem ma być realizowana we współpracy GDDKiA, samorządu miasta Wysokie Mazowieckie oraz Polskiej Grupy Energetycznej. Jak informowano, miasto przygotowuje dokumentację związaną z modernizacją miejskiej infrastruktury komunalnej w związku z tą drogą, a PGE - dotyczącą swojej infrastruktury.

GDDKiA informowała wcześniej, że po przebudowie droga 66 w obrębie miasta Wysokie Mazowieckie będzie dostosowana do ruchu o nośności 11,5 tony na oś; powstaną trzy nowe ronda, nowy most nad rzeką Brok, będą przebudowane skrzyżowania, chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, cała infrastruktura techniczna. (PAP)

Reklama

autor: Izabela Próchnicka

kow/ mmu/

a konferencji poinformowaliśmy też o wysłaniu do Dziennika Urzędowego UE ogłoszenie o przetargu na tzw. przejście przez Wysokie Mazowieckie, równo 3 tygodnie po podpisaniu przez wiceministra Rafała Webera Programu Inwestycji dla tego zadania. Chodzi o przebudowę 4 kilometrowego odcinka DK66, która jest jedną z głównych ulic w mieście. Otwarcie ofert w tym przetargu planowane jest na II połowę sierpnia.