"Ta umowa to przykład realizacji strategii grupy PKP Cargo. Dążymy do tego, aby z przewoźnika kolejowego przekształcić się w operatora logistycznego. Chcemy też być coraz bardziej aktywnym podmiotem w naszej części Europy" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.
Prezes wskazał, że polsko-litewska spółka może realizować przewóz nie tylko kontenerów, ale także np. naczep samochodowych.
"Takie pilotażowe przewozy naczep samochodowych na platformach kolejowych już zrealizowaliśmy i dały one zadowalające rezultaty. Klienci pytają o takie usługi, bo dla nich przewóz naczepy pociągiem zamiast ciężarówką jest bardziej opłacalnym rozwiązaniem" – powiedział prezes.
Spółka podała w komunikacie, że rocznie granicę polsko-litewską przekracza około 2,7 mln ciężarówek i przejęcie części tych ładunków przez kolej wpłynęłoby pozytywnie na bezpieczeństwo w transporcie i stan środowiska naturalnego w Polsce.
Kapitał zakładowy spółki to około 1,3 mln zł i każda ze stron będzie posiadać po 50 proc. udziałów w tym podmiocie. Aby spółka mogła zacząć działać operacyjnie potrzebna jest jeszcze zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
LTG Cargo to litweski przewoźnik towarowy, należący do litewskich kolei państwowych. LTG Cargo Polska jest jego spółką zależną. (PAP Biznes)
epo/ osz/ je/