Reklama

Reklama

Reklama

Światełko w tunelu. Oto nasz subiektywny ranking najciekawszych tuneli

28 stycznia 2014, 05:40
Użytkownicy mają tam do dyspozycji dwie dwupasmowe jezdnie, pod którymi biegną tory kolejowe. Stawki za przejazd samochodem są zaporowe: 46 euro za jednorazówkę albo 33 euro przy zakupie 10-przejazdowego karnetu. Znacznie taniej wychodzi przejazd pociągiem, zwłaszcza z biletem okresowym. Od 2000 r., kiedy most został otwarty, Szwedzi codziennie jeżdżą tędy do pracy, bo stawki w Kopenhadze są korzystniejsze niż w Malmo. Z kolei Duńczycy dojeżdżają mostem-tunelem do swoich domów w szwedzkiej Skanii, bo w Danii ceny nieruchomości są wyższe niż w Szwecji. Most-tunel walnie przyczynił się do wzrostu gospodarczego w rejonie Sund, gdzie wytwarza się łącznie 20 proc. PKB Szwecji i Danii. Budowa przepraw została sfinansowana przez spółkę celowa powołaną przez rządy Danii i Szwecji. Łączny koszt - ponad 20 mld zł. Ta kwota zwróci się nie wcześniej niż w 2035 r. Zdj. Most Oeresund, autor: Dpol, licencja Creative Commons Atıf-Benzer Paylaşım 3.0 Uluslararas
Użytkownicy mają tam do dyspozycji dwie dwupasmowe jezdnie, pod którymi biegną tory kolejowe. Stawki za przejazd samochodem są zaporowe: 46 euro za jednorazówkę albo 33 euro przy zakupie 10-przejazdowego karnetu. Znacznie taniej wychodzi przejazd pociągiem, zwłaszcza z biletem okresowym. Od 2000 r., kiedy most został otwarty, Szwedzi codziennie jeżdżą tędy do pracy, bo stawki w Kopenhadze są korzystniejsze niż w Malmo. Z kolei Duńczycy dojeżdżają mostem-tunelem do swoich domów w szwedzkiej Skanii, bo w Danii ceny nieruchomości są wyższe niż w Szwecji. Most-tunel walnie przyczynił się do wzrostu gospodarczego w rejonie Sund, gdzie wytwarza się łącznie 20 proc. PKB Szwecji i Danii. Budowa przepraw została sfinansowana przez spółkę celowa powołaną przez rządy Danii i Szwecji. Łączny koszt - ponad 20 mld zł. Ta kwota zwróci się nie wcześniej niż w 2035 r. Zdj. Most Oeresund, autor: Dpol, licencja Creative Commons Atıf-Benzer Paylaşım 3.0 Uluslararas / Wikimedia Commons
W ciągu najbliższych lat uwagę mediów przykuje budowa superdrogich tuneli, np. na obwodnicy S2 pod warszawskim Ursynowem (to będzie łącznik z autostradą A2) i na górskim odcinku S7 z Lubienia do Rabki na Podhalu. Na świecie powstały jednak nietypowe konstrukcje, przy których nasze tunele są do bólu zwyczajne.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak