Larq zamierza upublicznić Nextbike Polska w 2017 r.



Warszawa, 15.12.2016 (ISBnews) - Larq ocenia, że skala działalności i tempo rozwoju Nextbike Polska, operatora miejskich systemów rowerowych, pozwalają planować upublicznienie tej spółki w perspektywie najbliższych kilku do kilkunastu miesięcy, poinformował ISBnews członek zarządu Larq i członek rady nadzorczej Nextbike Polska Mikołaj Chruszczewski.

"Skala działalności i tempo rozwoju spółki pozwalają nam podtrzymać zamiar upublicznienia jej w perspektywie najbliższych kilku do kilkunastu miesięcy" - powiedział ISBnews Chruszczewski.

Podkreślił, że sezon 2016 był dla Nextbike Polska rekordowy. "Spółka rozwija się zgodnie z naszymi założeniami, a nawet nieco je przekracza, co pozwoliło nam na podwyższenie prognozy tegorocznych wyników finansowych. Ambitne plany mamy też na przyszły rok" - dodał członek RN Nextbike Polska.

Wskazał, że wygrana kluczowego przetargu w Warszawie na 4 660 rowerów, a także złożenie najlepszych ofert w przetargach w Białymstoku (540 rowerów), Gliwicach (100 rowerów) i Radomiu (250 rowerów) pozwala oczekiwać kontynuacji dynamicznego rozwoju Nextbike Polska.

"Spodziewamy się, że w przyszłym roku ogłoszonych zostanie kilka kolejnych przetargów w dużych miastach w Polsce, w których weźmiemy udział. Planujemy także uruchamiać systemy sezonowe - nie tylko w miastach w ramach pilotażu, ale także w regionach stricte turystycznych. Pracujemy intensywnie nad zwiększaniem liczby stacji komercyjnych, rozszerzaniem współpracy z partnerami" - dodał Chruszczewski.

Jako przykład wymienił podpisaną w tym roku umowa z Benefit Systems oraz zwiększanie przychodów z reklam. "Przed kilkoma dniami podpisaliśmy kluczowy kontrakt ze strategicznym partnerem reklamowym na kolejne 3 lata" - przypomniał.

W październiku 2015 r. spółka CAM Media zmieniła nazwę na Larq. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2008 r. Filarami biznesu grupy są Nextbike Polska - największy w Polsce dostawca i operator miejskich systemów rowerowych, Synergic - wiodący krajowy operator i właściciel niestandardowych nośników reklamy zewnętrznej oraz Brand24 - właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)