Umowę dotyczącą dofinansowania podpisali w czwartek w Ministerstwie Rozwoju przedstawiciele spółki Trasa Łagiewnicka.

Projekt, na który miasto otrzyma unijne dofinansowanie, polega na budowie nowej linii tramwajowej o długości ok. 1,7 km między ul. Zakopiańską a istniejącą pętlą tramwajową na os. Kurdwanów oraz na przebudowie ok. 600-metrowego odcinka linii tramwajowej wzdłuż ul. Zakopiańskiej.

W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną także elementy układu drogowego i pętla tramwajowa, powstanie podstacja trakcyjna oraz perony przystankowe.

W przetargu został wyłoniony wykonawca inwestycji realizowanej w systemie "zaprojektuj i wybuduj" konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Jak poinformował prezes zarządu spółki Trasa Łagiewnicka Mariusz Piątkowski, obecnie trwają prace projektowe, a "wbicie łopaty" na budowie jest planowane w I kwartale 2018 r.

Reklama

Budowa samej linii tramwajowej w ramach Trasy Łagiewnickiej ma kosztować 162 mln 565 tys. netto (ponad 200 mln zł brutto). Dofinansowanie UE wyniesie 97 mln 560 tys. zł.

Koszt budowy całej Trasy Łagiewnickiej (wraz z główną arterią drogową, tunelami, bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, budową dwóch mostów, przebudową koryta rzeki Wilga) to 652,2 mln zł netto (802,2 mln zł brutto).

Trasa ta jest jednym z najważniejszych zadań inwestycyjnych Krakowa w najbliższych latach. Według władz miasta jest ona kluczowa dla usprawnienia ruchu między dzielnicami, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza. Wraz planowanymi w przyszłości trasami Pychowicką i Zwierzyniecką, Trasa Łagiewnicka ma stanowić trzecią obwodnicę Krakowa łączącą południową i zachodnią część miasta. (PAP)