Sfinks wprowadzi 3 nowe koncepty w segmencie fast casual dining jeszcze w 2017r.



Warszawa, 20.09.2017 (ISBnews) - Sfinks Polska planuje wprowadzić na rynek jeszcze w tym roku trzy koncepty gastronomiczne w segmencie fast casual dining. Pierwsze lokale pod szyldami Lepione & Pieczone oraz Spice Up! pojawią się jeszcze w tym roku, podobnie jak pizzerie pod marką Fabryka Pizzy. Jednocześnie, grupa rozszerza usługę dostawy dań do klienta na kolejne miasta, poinformowali przedstawiciele firmy.

Pierwsze lokale marki Lepione & Pieczone zostaną otwarte w IV kw. br. w Łodzi i Warszawie .Będą to lokale o powierzchni 150-170m2, preferowane lokalizacje to ulice o dużym natężeniu, w pobliżu dużych osiedli, uczelni, centrów handlowych. Będą je charakteryzowały krótka karta i zdrowe jedzenie, podano w prezentacji.

"Planujemy przekształcić po kilkanaście lokali Sphinx na te dwa koncepty. Jeżeli koncept się sprawdzi, powinien się bardzo szybko rozwijać. Jeśli chodzi o Lepione & Pieczone - planujemy otworzyć dwa lokale w tym roku, w czwartym kwartale. Będzie to większe tempo otwarć, niż w przypadku Sphinx. Ile będzie w przyszłym roku - trudno powiedzieć. Ale ten koncept może rozwijać się szybciej, niż samo Chłopskie Jadło" - poinformował prezes Sfinks Polska Sylwester Cacek podczas konferencji prasowej.

W ofercie Lepione & Pieczone znajdą się między innymi pierogi, kasze z pieca, podpłomyki, tradycyjne zakąski z Chłopskiej Spiżarni. Lokale te będą otwierane przede wszystkim w centrach handlowych (również na food courtach), w pobliżu centrów biznesowych, kampusów i uczelni oraz przy ulicach o dużym natężeniu ruchu, a także w pobliżu dużych osiedli.

Jeszcze w tym roku zostanie przekształconych część mniejszych restauracji Sphinx w koncept Spice Up!

Jak wyjaśniła spółka, koncept Spice Up! będzie bazować na doświadczeniach restauracji Sphinx, oferując dania kuchni świata w wybranych przez gości zestawieniach, przygotowywane na bieżąco, ze świeżych produktów, ale w szybszej formule, w charakterystycznym energetyzującym wystroju utrzymanym w intensywnej kolorystyce.

Jeszcze w tym roku Sfinks zamierza uruchomić także pierwsze restauracje pod marką Fabryka Pizzy. Grupa ma już podpisane umowy na otwarcia restauracji pod tym szyldem w Piastowie, Kołobrzegu, Zgierzu, Legionowie i Mińsku Mazowieckim, w toku negocjacji są kolejne lokalizacje.

Sfinks przygotowuje się również do rozwoju konceptów Meta, Meta Disco i Funky Jim oraz prowadzi działania zmierzające do finalizacji transakcji przejęcia sieci Piwiarnia Warki. W czerwcu br. Sfinks formalnie zaakceptował ofertę Grupy Żywiec i w wyniku transakcji przejmie 67 lokali.

"Jednocześnie, grupa rozszerza usługę dostawy dań do klienta na kolejne miasta. Oferta ta została uruchomiona już w Poznaniu, Łodzi i Wrocławiu, w najbliższych dniach dania z menu sieci Sphinx, Wook oraz Chłopskie Jadło będzie można zamówić także w Warszawie, a następnie w Krakowie" - podała spółka w komunikacie.

Spółka planuje otwarcie własnego portalu zamówień online i jego uruchomienie jest planowane na luty/marzec 2018 roku, ale - jak podkreślił Cacek - może stać się to nawet wcześniej.

"Sfinks kontynuuje też rozwój swoich flagowych konceptów. W tym roku uruchomione zostały dwie restauracje Sphinx w Warszawie - przy ul. Puławskiej i na Polu Mokotowskim. Do końca roku w ramach tej sieci powstaną lokale na rynku w Bydgoszczy, w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu, w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku i w nowej galerii handlowej w Poznaniu, Franowo. Otwarta zostanie także restauracja Chłopskie Jadło na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie" - czytamy dalej.

"Chcemy rozwijać się w kanałach o niższych nakładach i z mniejszym zatrudnieniem. Restauracje Sphinx chcemy mieć tylko w dobrych punktach. Przyjęliśmy strategię dywersyfikacji i widzimy szanse w delivery i w dowozie różnych dan, różnych kuchni, według preferencji klienta. Z jednej strony widzimy lukę w ofercie rynkowej i chcemy to wykorzystać, nie rezygnując z tego, co robimy dobrze" - podsumował prezes.

Jak podano w komunikacie, Sfinks Polska zarządza 108 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx (segment casual dining), 13 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 2 restauracjami WOOK (segment casual dining), a także pubem Bolek w Warszawie.

Sfinks Polska to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w kraju i jedna z największych w Europie. Sfinks Polska jest notowany na GPW od 2006 r.

(ISBnews)