Oferta konsorcjum Strabagu i Budimeksu (udziały w konsorcjum po 50%), warta 465,97 mln zł netto, została najwyżej oceniona w przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na "Projekt i budowę autostrady A1 Tuszyn (bez węzła) - gr. woj. łódzkiego/śląskiego od km 335+937,65 do km 399+742,51. Odcinek C - węzeł Kamieńsk (bez węzła) - węzeł Radomsko (z węzłem) od km 376+000,00 do km 392+720,00", podał Budimex.

"Powyższe nie oznacza wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało jeszcze ostatecznie zakończone oraz, że GDDKiA wzywa Budimex SA do złożenia w terminie do dnia 3 lipca 2018 roku aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 pkt 1 ustawy PZP" - czytamy w komunikacie.

Termin rozpoczęcia zadania przypada w dacie zawarcia umowy pomiędzy zamawiającym a wykonawcą. Termin zakończenia robót - 32 miesiące od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie). Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, podano także.

Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2017 r. miał 6,37 mld zł skonsolidowanych przychodów. 

>>> Czytaj też: Przed nami fala bankructw w budowlance? Branża znalazła się pod ścianą