– Do resortu skarbu wpłynęła jedna oferta wiążąca – potwierdza Maciej Wewiór, rzecznik Ministerstwa Skarbu Państwa. PKP Intercity jest drugim po PKP Przewozy Regionalne przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Wars świadczy usługi gastronomiczne w wagonach restauracyjnych i barowych, ale tylko w pociągach należących właśnie do PKP InterCity. W 2008 roku spółka zmodernizowała 30 wagonów barowych, które jeżdżą obecnie w ok. 40 relacjach. Lifting kosztował 3 mln zł.

Adrian Furgalski, analityk z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, ocenia, że przejęcie Warsu przez PKP Intercity to dobry ruch. – To pozwoli zwiększyć wartość spółki Intercity przygotowywanej do giełdowego debiutu – mówi Adrian Furgalski. Wars obsługuje także pasażerów podróżujących wagonami sypialnymi oraz z miejscami do leżenia. W ramach współpracy z kolejami niemieckimi i austriackimi firma obsługuje m.in. podróżnych w pociągach Eurocity, a także na trasach z Wiednia do Warszawy, Belgradu i Bukaresztu. Negocjacje w sprawie kupna ponad 42 proc. akcji Warsu nie dotyczą jedynie ceny za zbywane akcje. PKP Intercity musi także zaproponować program rozwoju spółki. – Naturalnym kierunkiem jest rozwijanie sieci Wars na dworcach, a później być może i w centrach handlowych – podpowiada Adrian Furgalski. Takie plany Wars miał już w tym roku, ale nic z nich nie wyszło. Na przeszkodzie stanął brak środków.