Hershey przygotowuje się do złożenia oferty na Cadbury i zamierza ogłosić decyzję po prezentacji ostatecznych propozycji przez Krafts Foods, amerykańskiego potentata w tej branży – pisze Bloomberg powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą.

W ostatnich dniach Hershey prowadzi przede wszystkim rozmowy z agencjami ratingowymi na temat tego, jak zbudować ofertę, aby nie okazała się zagrożeniem dla obecnego ratingu inwestycyjnego firmy. Do swych kredytodawców – JPMorgan Chase i Bank of America Corp. – Hershey wysłał także list intencyjny w celu zapewnienia sobie pakietu wielomiliardowej pożyczki.

CZYTAJ TAKŻE: Cadbury szykuje się do obrony przed wrogim przejęciem

„Hershey doskonale rozumie, że jeśli Kraft przejmie Cadbury po bardzo korzystnej cenie, wówczas zwiększy na niego presję konkurencyjną” – komentuje Andy Smith, szef firmy badań rynku kapitałowego Icap w Londynie.

Według nieoficjalnych doniesień szefowie Cadbury i Hersheya - Todd Stitzer i David West – mieli już omawiać kwestie ewentualnej fuzji. Tego nikt nie chce potwierdzić, ale Roger Carr, prezes Cadbury przyznał, że amerykański Hershey wyraził swoje zainteresowanie brytyjskim producentem słodyczy, do którego m.in. należy polski Wedel.

CZYTAJ  TAKŻE: Przejęcie Cadbury zmieni polski rynek słodyczy

Zgodnie z brytyjskim prawem Kraft musi do 19 stycznia, czyli do najbliższej środy, przedstawić wyższą ofertę za Cadbury. Ostatnia, odrzucona przez Brytyjczyków, wynosi 10,9 mld funtów, czyli 762 pensów za akcję, podczas gdy w trakcie dzisiejszych notowań w Londynie handlowano akcjami Cadbury po 795,5 pensów.

Kraft Foods po raz pierwszy wystąpił z propozycją wrogiego przejęcia jeszcze latem zeszłego roku, ale oficjalnie zgłosił już we wrześniu.