W obliczu obniżającego się popytu na wytwarzane przez siebie kosmetyki w Japonii, firma zmuszona jest szukać sposobu na wejście na atrakcyjne rynki zbytu poza granicami ojczyzny. Wybór szefostwa spółki padł na firmę Bare Escentuals, będącą właścicielem także takich marek jak RareMinerals oraz Buxom. Japończycy wydadzą na jej zakup 1,7 miliarda dolarów gotówki.

Kosmetyki Bare Escentuals sprzedawane są przede wszystkim na obszarze Stanów Zjednoczonych - sprzedaż w tym regionie odpowiada za ok. 88 proc. całkowitej sprzedaży spółki. Firma posiada w USA ponad 2 tysiące sklepów zlokalizowanych zarówno na terenie aglomeracji miejskich, jak i na niewielkich rynkach lokalnych. Zyski netto firmy wyniosły w 2008 roku 98 milionów dolarów, a jej sprzedaż wzrosła w tym okresie o 8,8 proc.