W ostatnim kwartale 2009 roku na całym świecie sprzedano 53 miliony smartfonów. Wzrost przychodów w porównaniu do zeszłego roku był możliwy dzięki zwiększonym wydatkom konsumpcyjnym.

Nowe modele i moda na wielofunkcyjne elektroniczne gadżety podniosły zyski ze sprzedaży smartfonów największych producentów. Firmy prześcigają się w kampaniach promocyjnych najnowszych wersji telefonów.

Liderem rynku jest Nokia, która zwiększyła udział w smartfonowym biznesie do 39,2 proc. Firma odbiera klientów konkurentom tańszymi wersjami swoich urządzeń. Nokia dodaje także wciąż nowe aplikacje i funkcje, jak darmowa nawigacja, by walczyć z iPhonem firmy Apple i BlackBerry produkowanym przez Research In Motion.

Research In Motion ma drugi największy udział w rynku smartfonów - 20,2 proc. W ostatnim kwartale 2009 roku wyniki sprzedaży tych urządzeń poprawił też Apple, zwiększając udział w rynku o ponad 5 punktów procentowych do 16,4 proc.

Reklama
ikona lupy />
Nokia ma największy udział w rynku smartfonów / Bloomberg