Jak powiedział wczoraj agencji Bloomberg, J.K. Shin szef departamentu zajmujący się usługami telefonicznymi w Samsungu, decyzja firmy o podjęciu produkcji własnych tabletów, spowodowana jest popularnością iPadów wytwarzanych przez Apple.

Dodaje, że Amerykanie stworzyli nowy rodzaj rynku oraz wygenerowali popyt na całkowicie innowacyjny produkt. Jest nim iPad, urządzenie o formie monitora do laptopa, służące do przeglądania internetu, oglądania filmów, czy ściągania muzyki.

Według specjalistów do inwestowania z banku Goldman Sachs, jedynie w ciągu tego roku Apple sprzeda ok. 6 mln iPadów. W przypadku telefonów komórkowych Apple sprzeda ich ok. miliarda sztuk oraz 300 milionów komputerów. Jak wynika największym zainteresowaniem rynku będzie cieszył się najnowszy z gamy produktów oferowanych przez Amerykanów. Nie dziwi więc fakt, iż Samsung zachęcony rosnącą popularnością tego tabletu zdecydował się na stworzenie konkurencyjnego urządzenia. Jak na razie nie wiadomo w jakiej fazie znajduje się projekt Samsunga i jak będzie nazywał się promowany przez firmę tablet.