"Cele na 2014 dla Orange Polska to zwiększanie satysfakcji klientów, utrzymanie, a nawet umocnienie udziału rynkowego w ujęciu wartościowym oraz dalsza optymalizacja kosztów i oszczędności rzędu ok. 200 mln zł wobec 240 mln w ubiegłym roku" - powiedział Duthoit na spotkaniu z dziennikarzami.

Według jego słów, oszczędności zostaną osiągnięte poprzez automatyzację procesów, optymalizację zatrudnienia (w 2014 roku planowane dobrowolne odejścia 1.530 pracowników), konsolidacji centrów telefonicznej obsługi klienta oraz rygorystyczną kontrolę kosztów ogólnych i administracyjnych, jak również renegocjacje umów.

Grupa nadal rozważa wprowadzenie usług dodanych do swojego portfolio, czy to w segmencie energii, czy chociażby finansach.

"Szukamy komplementarnych usług, ale nie ma jeszcze decyzji w tej kwestii. Nie wierzymy w czysto dystrybucyjny model działania w segmencie energii. W segmencie usług finansowych interesowałby nas partner, który zapewni odpowiednie synergie" - dodał prezes Orange Polska.

Reklama

Wskazał również, że grupa nie ma określonych planów akwizycyjnych, ale traktuje ten sposób rozwoju oportunistycznie, obserwując okazje chociażby w segmencie ICT, który rozwija w szybkich tempie.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.