Projekt będzie zrealizowany w systemie „Projektuj i Buduj", wchodzi w skład 48-kilometrowego, dolnośląskiego odcinka S5 Korzeńsko-Wrocław.

"W ramach realizacji tego odcinka przewiduje się budowę między innymi dwóch węzłów drogowych Krościna i Prusice oraz Obwodu Utrzymania Drogi. Ponadto w ciągu drogi powstanie pięć obiektów mostowych oraz 9 wiaduktów. Termin realizacji wynosi 30 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych (15 grudnia do 15 marca). W ciągu 14 dni nastąpi przekazanie placu budowy" - czytamy w komunikacie.

GDDKiA podkreśla, że tym samym firma Dragodos dołączyła do firm wykonawczych Budimex - Heilit+Woerner oraz Astaldi, które realizują dwa pozostałe zadania budowy trasy S5 na odcinku Korzeńsko (bez węzła) - węzeł „Wrocław Północ", gdzie znajduje się połączenie z Autostradową Obwodnicą Wrocławia.

Inwestycja to fragment planowanej drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław. Realizacja tej trasy zapewni powiązanie województwa dolnośląskiego z krajowym układem drogowym województwa wielkopolskiego i Polski północnej a także - poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia (AOW) z południowym i zachodnim rejonem województwa dolnośląskiego i przejściami drogowymi na granicach z Czechami i Niemcami. Planowany odcinek drogi zapewni poprawę warunków przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego pomiędzy Rawiczem, Trzebnicą i Wrocławiem oraz umożliwi aktywizację terenów położonych wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej, podano również.

Reklama

Trasa S5 na odcinku Korzeńsko (bez węzła) -węzeł „Wrocław Północ będzie liczyła ponad 48 km długości. W ramach dolnośląskiego odcinka wybudowanych zostanie 6 węzłów drogowych: węzeł Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno. Rozbudowany zostanie również istniejący węzeł Wrocław Północ (węzeł z AOW). Cały dolnośląski odcinek będzie kosztować 1482,2 mln zł brutto. Planowane oddanie do ruchu tej trasy to grudzień 2017r.

>>> Czytaj też: Trasa S8 w Warszawie. Rekordowo droga ochrona przed hałasem