Bank oczekuje, że marża odsetkowa netto wyniesie 3,8-3,9 proc. na koniec roku, poinformowali przedstawiciele zarządu.

„Nie wyobrażamy sobie dalszego rozwoju banku bez pozyskiwania nowych klientów. Wychodzimy od dziś z ofertą darmowego rachunku, z przesłaniem, że brak opłat jest zagwarantowany dożywotnio i bez żadnych warunków. Chcemy klientom zaproponować długotrwałą relację. Ta oferta jest prosta, odpowiada misji banku, nie stawia żadnych barier pod względem finansowym" – powiedział wiceprezes Szymon Midera podczas spotkania z dziennikarzami.

Przypomniał, że celem strategicznym banku jest 1,5 mln rachunków 2017 roku, z czego połowa – obsługiwanych zdalnie.

„Chcielibyśmy pozyskać ok. 1 mln klientów i obsługiwać ponad 2 mln klientów w Banku Pocztowym w 2017 r. Mamy nadzieję, że szybko powrócimy do poziomu 25 tys. rachunków sprzedawanych miesięcznie i wejdziemy z powrotem do pierwszej trójki najszybciej rozwijających się banków"- podkreślił. Do końca roku liczba rachunków prowadzonych przez Bank Pocztowy ma wzrosnąć o 100 tys.

Reklama

Wiceprezes poinformował, że bank przeprowadził rewizję rachunków i zamknął nieaktywne konta. Pomimo wysokiej akwizycji o 17-20 tys. miesięcznie od początku roku bank zamknął 191 tys. nieaktywnych kont. Jednocześnie liczba klientów banku spadła jedynie o 20 tys.

Obok pozyskiwania nowych klientów kluczowy dla banku będzie także wzrost akcji kredytowej, głównie po stronie wyżej marżowych kredytów konsumpcyjnych. Bank chce utrzymać w II połowie roku dynamiki sprzedaży z pierwszego półrocza.

„Na wysoką dynamikę sprzedaży kredytów konsumpcyjnych wpłynęła także akcja kredytowa do ZOR-ów [zakłady obniżonego ryzyka, jednostki budżetowe- przyp. ISBnews], coraz więcej sprzedajemy też do bazy własnej, która obejmuje 1,4 mln klientów. Zakładamy, że te dynamiki z I półrocza są do utrzymania również w drugim" – podkreślił Midera.

Sprzedaż kredytów konsumpcyjnych wzrosła o 26% r/r do 404 mln zł w I półr. 2014. Saldo tych kredytów wzrosło o 28% do 1,60 mld zł.
Wartość kredytów ogółem wyniosła 5,27 mld zł na koniec czerwca, co oznacza wzrost o 9% w skali roku. Portfel kredytów detalicznych zwiększył się o 14% r/r do 4,27 mld zł, zaś klientów instytucjonalnych zmniejszył się o 7% r/r.

Marża odsetkowa netto wyniosła wzrosła do 3,8% na koniec czerwca.

„Udaje nam się sprzedawać coraz więcej kredytów, przy coraz lepszej marży, dlatego spodziewamy się marży odsetkowej na koniec roku na poziomie 3,8-3,9%. To będzie wynikało ze zmiany w strukturze portfela, w którym coraz większy udział mają kredyty gotówkowe. Mamy sporo miejsca do budowania bezpiecznego udzielania kredytów i jest jeszcze sporo miejsca do rozbudowy marży odsetkowej" – powiedział członek zarządu Michał Sobiech, podczas konferencji prasowej.

Midera poinformował że zgodnie ze strategią bank ogranicza finansowanie jednostek samorządu terytorialnego i obszaru mieszkalnictwa na rzecz kredytów konsumpcyjnych.

„Zwiększamy udział kredytów konsumpcyjnych, ale cały czas nam daleko do benchmarku grupy rówieśniczej. Chcemy dojść do poziomu 50% udziału kredytów konsumpcyjnych w kredytach ogółem" – podkreślił.

Depozyty ogółem wzrosły o 6% w skali roku do 5,53 mld zł na koniec czerwca, w tym w segmencie detalicznym wzrost wyniósł 4%, a w instytucjonalnym 15%.

Liczba klientów detalicznych Banku Pocztowego sięgnęła 1.407 tys. na koniec czerwca.