Przejęcie ma też zagwarantować dostęp do rynków skupionych wokół dużych ośrodków miejskich, takich jak Toruń, Bydgoszcz czy Włocławek. Firma tłumaczy, że pozwoli jej to na zlikwidowanie "białych plam" na mapie Polski i zaoferowanie produktów firmy w regionach, w których ich dostępność była dotychczas niewystarczająca.

"Przejęcie, o którym mowa doskonale wpisuje się w naszą strategię, która zakłada dostępność produktów Libet w całym kraju. Dzięki tej akwizycji nie tylko zyskamy bezpośredni dostęp do rynków skupionych wokół takich miast, jak Toruń, Bydgoszcz czy Włocławek, ale również znacznie skrócimy dystans do klientów, których do tej pory obsługiwaliśmy z zakładów zlokalizowanych na Pomorzu, w Warszawie i Łodzi" - tłumaczy Lehmann, cytowany w komunikacie.

Zawarcie ostatecznej umowy uzależnione jest od zrealizowania określonych warunków, natomiast nastąpi nie później niż 20 października 2014 r.

Libet podkreśla, że poza doskonałą lokalizacją, atutem zakładu w Toruniu jest zaawansowany park maszynowy. Na terenie fabryki zainstalowana jest jedna linia produkcyjna. Inwestycja została zrealizowana zaledwie kilka lat temu, przy wykorzystaniu środków unijnych.

Reklama

"Zakład w Toruniu jest bardzo nowoczesny i ma duży potencjał produkcyjny. Liczymy, że przejęcie pozwoli zwiększyć nasze przychody o 8-10% w skali roku oraz przyczyni się do wzrostu marży operacyjnej ze względu na spadek kosztów logistyki. Otwiera się przed nami ponadto nowy, duży rynek na produkty 'premium'" - dodał Lehmann.

Libet podkreśla, że konsekwentnie kontynuuje strategię, której celem jest zwiększenie udziału wysokomarżowych produktów "premium" w całkowitej sprzedaży do 50% na koniec 2015 r. W 2014 r. firma wprowadziła do sprzedaży ponad 50 nowych produktów, co ma pozwolić na dwukrotny wzrost wartości sprzedaży nowości w stosunku do ub.r.

>>> Czytaj też: Libet zakłada wzrost wyników w II półroczu 2014

"Poza akwizycją w Toruniu, w ciągu najbliższych pięciu lat spółka planuje akwizycje jeszcze 2-3 zakładów produkcyjnych oraz kopalń żwiru" - czytamy dalej w komunikacie.

Według cytowanych przez spółkę szacunków PMR, w 2013 r. Libet odnotował wzrost udziału w rynku kostki "premium do 34% z 32%, co daje mu w tym segmencie pozycję niekwestionowanego lidera. Jednocześnie spółka zdołała zwiększyć udział w rynku kostki ogółem do 22% z 19% i wyrównać tym samym poziom największego konkurenta.

Libet S.A. to wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej i innych betonowych materiałów nawierzchniowych. Jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2011 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 220 mln zł w 2013 r.