Z raportu Euromonitor International, do którego dotarł dziennik "Rzeczpospolita", wynika, że w tym roku możemy spodziewać się znacznie wolniejszego przyrostu nowych dyskontów. O ile w 2014 r. otwarto 338 takich placówek, o tyle w tym roku będzie ich tylko 238. Spadnie również dynamika obrotu - nawet o 50 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

- Ubiegły rok był trudny dla całej branży handlowej, zwłaszcza z powodu utrzymującej się mocnej konkurencji cenowej oraz deflacji cen żywności w drugiej połowie roku - podkreśla Maria Mickiewicz, analityk BESI w rozmowie z "RZ".

Tam gdzie tracą takie sieci jak Biedronka czy Lidl, zyskują sieci convenience. Sztandarowym przykładem jest tutaj Żabka, która wg danych Euromonitora w 2015 roku zwiększy swoje obroty nawet o 4 proc. Zyskują również sklepy internetowe, które w kolejnych miesiącach "odkroją" dla siebie już 5 proc. rynkowego tortu.

Reklama

Obecnie w Polsce działa ponad 3,6 tys. dyskontów (na 137,7 tys. placówek spożywczych), które generują rocznie 52 mld zł obrotów.

>>> Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej"