"Rok 2014 to dopiero przedsmak tego, co możemy osiągnąć w kolejnych okresach. Wykorzystujemy nasze kompetencje i know-how, dzięki czemu dynamicznie rozwijamy sprzedaż produktów naszych polskich partnerów za granicą, rozwijamy sieć drogerii Dayli łącznie z handlem hurtowym i przyspieszamy przejmowanie luksemburskiej sieci drogerii Meng" - powiedział Kliniewski, cytowany w komunikacie.

Kerdos posiada obecnie poprzez swoją spółkę zależną DC Service 25% udziałów w Meng Drogerie+. Trwające negocjacje zmierzają do zakupu kolejnych 25% udziałów w II kwartale br. Cały proces akwizycyjny ma zakończyć się zdecydowanie wcześniej niż pierwotnie zakładano, czyli przed rokiem 2017.

"Zakładamy posiadanie 50% sieci Meng do połowy tego roku, co umożliwiłoby nam konsolidowanie jej wyników od III kwartału. Obecnie rezultatów luksemburskiej sieci nie widać w naszych raportach. Tymczasem zarabia ona więcej niż cała dotychczasowa Grupa Kerdos, nie ma zadłużenia. W II połowie bieżącego roku drogerie Meng mogą zwiększyć wynik EBITDA Grupy Kerdos o kilka milionów euro; chcemy w trakcie 3 lat podwoić sieć sklepów w Luksemburgu, a tym samym również przychody oraz wynik EBITDA" - wyjaśnił CEO Kerdos Group.

Kerdos Group SA zanotowała w 2014 roku 219,8 mln zł skonsolidowanych przychodów (+24% r/r), generując 15,8 mln zł wyniku EBITDA. To o 44% więcej niż oczyszczony z zaksięgowania wyceny udziałów Dayli (one-off 16,7 mln zł) wynik roku 2013.

"Zysk netto przypadający na akcjonariuszy Kerdos Group miał w 2014 roku wartość 7,7 mln zł i był o 55% wyższy niż porównywalny wynik roku 2013. Grupa wygenerowała najwyższe w swojej giełdowej historii wyniki nawet pomimo istotnego obciążenia rezultatów IV kwartału przez wynik przeprowadzonej inwentaryzacji (działanie w odpowiedzi na zarzut biegłego rewidenta z 2013 roku). Sprzedaż eksportowa na atrakcyjne marżowo rynki Niemiec i Luksemburga stanowiła w 2014 roku już 18% łącznych przychodów (3% w roku 2013), wzrastając wartościowo rok do roku o 609%, do 34,5 mln zł" - czytamy w komunikacie.

Kerdos Group to spółka holdingowa, skupiona na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych i higienicznych poprzez sieć drogerii, w tym za granicą.