Pomoże też wsparcie grupy Eurocash, rynek małych i średnich sklepów na nowo zdobywa siłę i pozostanie najważniejszym segmentem rynku dystrybucji, poinformował prezes Eurocash Luis Amaral.

- W naszej wizji przyszłości, niezależny detalista będzie regionalnym przedsiębiorcą, prowadzącym w swojej okolicy 2-3 supermarkety oraz sklep Kontigo i 1minute. To pozwoli mu zachować prawdziwą konkurencyjność wobec sklepów wielkopowierzchniowych i dotrzeć do konsumenta, oferując lepszy serwis, jakość i lokalizację, po przystępnych cenach. Przedsiębiorczość pozostaje w naszej opinii głównym czynnikiem odróżniającym Polskę od większości innych krajów europejskich. To dzięki przedsiębiorczości naszych klientów, wspieranych przez grupę Eurocash, rynek małych i średnich sklepów na nowo zdobywa siłę i pozostanie najważniejszym segmentem rynku dystrybucji - napisał Amaral w liście do akcjonariuszy.

- Ubiegły rok był również okresem innowacji, które wprowadziliśmy z myślą o naszych klientach i finalnych konsumentach. (…) Otworzyliśmy 3 pierwsze sklepy pod marką Kontigo, stworzonej z myślą wyłącznie o polskich kobietach - dzięki której zamierzamy wejść na masowy rynek artykułów kosmetycznych. Zmieniliśmy format convenience rozwijając nowy sklep 1minute, którego celem jest podążać za szybkim stylem życia konsumentów z dużych miast. Zainstalowaliśmy blisko 2.500 Faktorii Win - sekcji z winem dla tradycyjnego sklepu, aby zapewnić naszym klientom znaczącą pozycję w tej rozwijającej się kategorii produktowej - wskazał prezes Eurocash.

Według jego słów, firma dołączyła do Inmedio jako partner HDS nie tylko po to, aby rozwijać placówki z prasą i artykułami impulsowymi, ale - co ważniejsze, aby również przenieść doświadczenia Inmedio na grunt handlu tradycyjnego.

Reklama

- Na sam koniec roku zostaliśmy natomiast znaczącym udziałowcem Frisco.pl, największego w tym segmencie operatora spożywczego w Warszawie. Dzięki temu projektowi nauczymy się jak w przyszłości wykorzystać i połączyć zalety handlu internetowego i tradycyjnego. Wszystkie te inicjatywy są naszą inwestycją w przyszłość, zarówno grupy Eurocash, jak i naszych klientów - niezależnych detalistów - stwierdził Amaral.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z grupą Tradis w ramach prowadzonych przez grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

>>> Polecamy: Maszynki do produkcji bankowców. Branża finansowa szkodzi gospodarce?