Odcinek ma mieć długość 4,7 km i powstanie z nawierzchni betonowej. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację inwestycji 199,71 mln zł brutto.

"Zamówienie będzie realizowane w systemie projektuj i buduj. Termin realizacji zadania wynosi 33 miesięcy od daty podpisania umowy" - czytamy w komunikacie.

Wpłynęło 13 ofert. Druga najtańsza należała do PUT Intercor (225,09 mln zł brutto), a trzecia do konsorcjum form z grupy Aldesa Construcciones (231,1 mln zł brutto).

GDDKiA przypomina, że to otwarcie ofert jest już trzecim w czterech postępowaniach przeprowadzanych dla zadania Budowa autostrady A1 na odcinku Rząsawa – Pyrzowice. W dalszym ciągu trwa procedowanie postępowania przetargowego dla odcinka „F" od węzła Rząsawa (z węzłem) do węzła Blachownia (z węzłem)

Odcinek A1 z Rząsawy do Pyrzowic o łącznej długości 56,9 km połączy zrealizowane już fragmenty autostrady A1 w woj. łódzkim i dalsze odcinki na północy kraju, z południową granicą państwa, z miastami aglomeracji śląskiej, Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oraz odciąży Częstochowę z ruchu tranzytowego.

Realizację autostrady A1 na odc. Rząsawa- Pyrzowice (koniec obwodnicy Częstochowy) podzielono na zadania: odcinek F od węzła Rząsawa (z węzłem) do węzła Blachownia (z węzłem) o długości ok. 20,3 km, odcinek G od węzła Blachownia (bez węzła) do węzła Zawodzie (z węzłem) o długości 4,7 km, odcinek H od węzła Zawodzie (bez węzła) do węzła Woźniki o długości 16,7 km, odcinek I od węzła Woźniki (bez węzła) do węzła Pyrzowice (bez węzła) o długości ok. 15,2 km.

Zadania F i G będą realizowane w formule "Projektuj i buduj", natomiast w pozostałych wykonawca będzie wyłącznie realizował prac budowlane.

Każde z czterech postępowań jest prowadzone w trybie przetargu ograniczonego, w dwóch etapach. Kryterium oceny ofert w drugim etapie jest składową ceny (90%) i okresu gwarancji (10%). 

>>> Czytaj też: Powstaną nowe bramki na autostradzie A1