Wartość transakcji nie została ujawniona.

Netsprint to właściciel największej polskiej sieci reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst i największej w Polsce sieci content marketingu ContentStream,. W 2014 roku odnotował 19,3 mln zł przychodów – o 20 proc. więcej niż rok wcześniej oraz zysk EBITDA w wysokości 1,85 mln zł. W spółce pracuje obecnie 70 osób.

Jak informuje Netsprint, po transakcji zarząd spółki pozostaje w niezmienionym składzie - tworzą go prezes Artur Banach oraz Łukasz Duda, chief revenue officer. Dotychczasowi udziałowcy Netsprinta (6 osób prywatnych, w tym Artur Banach), pozostają współwłaścicielami spółki. Firma Dirlango zostaje udziałowcem większościowym i inwestorem strategicznym.

„W efekcie transakcji Netsprint zdobędzie pieniądze na dalszy rozwój technologii i sieci sprzedaży oraz zwiększenie przychodów z rynków zagranicznych. Dzisiaj, poza Polską, firma ma także klientów w Skandynawii i krajach nadbałtyckich” – czytamy w komunikacje.

“Netsprint ma unikalne, technologiczne DNA. Bardzo je cenię. To ono od 14 lat jest siłą napędową firmy. Dzięki temu spółka już nieraz była w stanie zmieniać się, elastycznie reagując na potrzeby rynku. To świetny fundament do dalszego rozwoju. Jestem pewien, że wspólnie stworzymy unikalne produkty w Polsce i zagranicą” – mówi Łukasz Wejchert, Dirlango.

>>> Czytaj też: Ranking najcenniejszych marek: wielka zmiana lidera