Colian Holding odnotował 13,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2015 r. wobec 3,65 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 17,52 mln zł wobec 0,21 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 210,73 mln zł w II kw. 2015 r. wobec 216,91 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2015 r. spółka miała 28,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 9,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 433,44 mln zł w porównaniu z 418,63 mln zł rok wcześniej.

Dla uzyskanych przez grupę rezultatów w I półroczu 2015 r. decydujący wpływ miały wyniki osiągnięte z tytułu prowadzonej działalności operacyjnej w spółkach zależnych tj. Colian sp. z. o.o., Colian Logistics sp. z o.o. oraz Colian Factory sp. z o.o.

Reklama

Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2015 wyniosły 433 442 tys. zł i w porównaniu do I półrocza 2014 wzrosły o 3,5%. Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów za I półrocze 2015 wynosiły 279 421 tys. zł i spadły w stosunku do wykonania z I półrocza 2014 roku o 4,2%.

'Wyprzedzenie dynamiki sprzedaży w zestawieniu z dynamiką kosztów o 7,8% związane było głównie z optymalizacją kosztów na poziomie operacyjnym: procesów technologicznych, logistycznych a także zakupu surowców i materiałów do produkcji" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Za I półrocze 2015 roku na analizując poszczególne poziomy marży, osiągnięto znacznie lepszy rezultat niż porównywalnym okresie, co było głównie związane z efektem przeprowadzonych procesów konsolidacyjnych w trzech obszarach: wytwórczym, sprzedażowym, logistycznym,podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2015 r. wyniósł 0,39 mln zł wobec 3,52 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa kapitałowa Colian S.A. osiągnęła pozycję jednego z największych producentów na polskim rynku słodyczy, dzięki akwizycjom i rozbudowie portfolio marek. Zdobyła również silną pozycję na rynku przypraw oraz napojów. Do grupy należą czołowe marki branży FMCG, tj. wafle Familijne, Jeżyki, żelki Akuku, galaretka Mella, czekolada Goplana, karmelki Brando, wafelki Grześki, praliny Solidarność, Śliwka Nałęczowska, Złoty Orzech, przyprawy Appetita oraz napoje Hellena.