"To bardzo dobra wiadomość, szczególnie dla tych miejscowości, które oczekują realizacji inwestycji drogowych. Duże inwestycje drogowego zostały zatwierdzone, jako pierwsze z przekazanych ze wszystkich krajów Unii Europejskiej. To pozwoli nam w sposób spokojny realizować te inwestycje" - powiedział Szmit.

Wśród projektów, które otrzymają dofinansowanie unijne, znajdują się trzy odcinki drogi ekspresowej S3. Chodzi o odcinki: Sulechów – Nowa Sól (61,61 km), Nowa Sól – Kaźmierzów (33,3 km) oraz Kaźmierzów – Legnica(48,27 km). Jest to także odcinek S5 Korzeńsko – Wrocław (48,03 km) oraz trzy projekty obejmujące budowę drogi ekspresowej S7. Chodzi o odcinki: Miłomłyn – Olsztynek (38,88 km), Chęciny – Jędrzejów (21,55 km) oraz Kraków węzeł Igołomska – węzeł Christo Botewa(4,47 km).

Ponadto są to dwa projekty z zakresu budowy drogi S8: węzeł Marki – węzeł Radzymin Płd. (15,37 km) oraz Wiśniewo – Jeżewo (29,65 km), a także projekt dotyczący budowy drogi ekspresowej S51 Olsztyn – Olsztynek (29,39 km).

Ostatnie z dofinansowanych inwestycji mają się zakończyć do 2019 r.

"Cieszę się, że dzięki bardzo dobremu przygotowaniu wniosków i wspólnej pracy jednostek resortu infrastruktury i budownictwa, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Centrum Unijnych Projektów Transportowych, a także Ministerstwa Rozwoju. To także jest świadectwo tego, iż przygotowywane przez nas wnioski są dobrej, jakości i możemy się spodziewać, że również inne złożone wnioski dostaną dofinansowanie" - podkreślił Szmit.

Projekty otrzymały dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

"Dzisiejsza decyzja przybliża nas do domknięcia spójnej sieci tras szybkiego ruchu. Mamy zgodę na dofinansowanie z funduszy unijnych budowy kluczowych odcinków dróg ekspresowych" – podkreślił w komunikacie wiceminister rozwoju Witold Słowik.

Resort rozwoju poinformował, że dotychczas w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisano umowy o dofinansowanie dla 29 projektów (jedna umowa w sektorze energii, 22 w sektorze transportu i 6 umów dla pomocy technicznej), w ramach, których wsparcie unijne stanowi 11 mld zł, tj. 9,2 proc. dostępnego budżetu. Ogłoszono i uruchomiono 14 konkursów (dla 9 działań) na kwotę 9,5 mld zł, co stanowi 8 proc. alokacji.

>>> Czytaj też: Miasta w asfaltowej sieci. Tak będzie wyglądać mapa obwodnic w Polsce w 2023 roku