statystyki

Norwegia pokochała polskie autobusy. Solaris ma wielki kontrakt

25 sierpnia 2016, 09:31 | Aktualizacja: 23.09.2016, 19:10
Źródło:ISBnews
Solaris Urbino 12 nowej generacji

Solaris Urbino 12 nowej generacjiźródło: Materiały Prasowe
autor zdjęcia: Marcin Gorgolewski

Solaris Bus & Coach pozyskał dwa kontrakty na dostawę łącznie 99 autobusów dla firm obsługujących transport publiczny w Oslo i okolicach, podała spółka.

Reklama

Reklama

"Pierwsze z zamówień dotyczy aż 75 sztuk Urbino w wersji o długości 18,75 metra. Ich odbiorcą będzie firma Unibuss. Wydłużone autobusy przegubowe trzeciej generacji zostaną wyposażone w silniki spełniające normę Euro 6 marki DAF. Tę samą jednostkę napędową będą posiadać 24 sztuki Urbino 12 nowej generacji, które w ramach przetargu kupiła firma Nobina" - czytamy w komunikacie.

Dostawy w ramach obu umów planowane są na I kwartał 2017 r.

Autobusy będą wykorzystywać biopaliwo typu HVO. Wyposażone będą w siedzenia typu międzymiastowego.

"To bardzo duże i prestiżowe zamówienia. Wygranie ich przez firmę Solaris pokazuje, że nasza marka cieszy się zaufaniem klientów w Norwegii, za co możemy im tylko podziękować oraz zapewnić, że otrzymają pojazdy, które spełnią oczekiwania zarówno kierowców, jak i pasażerów" - powiedział Eberhard Wolters, członek zarządu Solarisa odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i after sales, cytowany w komunikacie.

Po realizacji dostaw planowanych na początek przyszłego roku w Norwegii będzie łącznie 468 autobusów Urbino, a Solaris powróci tym samym na czołową pozycję w rankingu dostawców niskopodłogowych autobusów miejskich do tego kraju, wskazano także.

Solaris Bus & Coach jest polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wytworzyła ponad 14 tys. pojazdów, które jeżdżą po drogach 30 krajów w ponad 600 miastach.

Solaris Solaris Bus & Coach S.A. na targach IAA 2016 w Hanowerze

WIDEO

>>> Czytaj też: To koniec pewnej epoki? Oto sektor, który może zastąpić norweski przemysł naftowy

Reklama

Reklama

  • rrr(2016-08-25 11:26) Odpowiedz 514

    No i super. Ale mi się marzy, żeby w Polsce robiona była całość tego autobusu. Całość tj. m.in. silnik i skrzynia biegów. Żeby klient mógł wybrać - całość z Polski, albo część z Polski a część np. z Niemiec ale wtedy (niestety) drożej. No i wtedy to byłoby megasuper.

    Pokaż odpowiedzi (3)
  • rodak(2016-08-25 13:57) Odpowiedz 290

    Brawo - tak trzymać!

  • busik(2016-08-25 19:43) Odpowiedz 153

    troche dziwne te autobusy z Polski bo akurat siedze w Niemczech i robimy czesci nadwozia do tych solarisów,maszyny do produkcji to koszt cos około jak z 2-3 takie nowoczesne autobusy,czemu do jasnej cholery nie mozna u nas tego robic??tu koszt produkcji plus ttransport tego jest kilka razy drozszy niz u nas i w dodatku pewnie za "pieniazki unijne" czyli w kreche! tak nas wydymali

    Pokaż odpowiedzi (2)
  • xxx(2016-08-25 16:34) Odpowiedz 101

    po rankingach najbogatszych polaków możesz sobie policzyć rok do roku jak przyrasta majątek właścicieli :)

  • Sceptyk(2016-08-25 14:45) Odpowiedz 72

    Interesująca była by informacja jaką rentowność ma Solaris.

  • Solaris(2016-08-26 19:05) Odpowiedz 62

    @busik Gdyby te części nadwozia były robione w Polsce to by Solaris nie sprzedawał się tak dobrze za granicą . Niektórych części nie opłaca się produkować w Fabryce.Poza tym gdybyś znał historię Solarisa to byś wiedział że konstrukcja jest bardziej niemiecka niż polska.A polskie autobusy to Autosan , Jelcz.

    Pokaż odpowiedzi (2)
  • mhm(2016-09-13 16:08) Odpowiedz 52

    polskie? Solaris jest zarejestrowany na Cyprze, a właściciel ma niemieckie obywatelstwo..

  • Poznań (2016-09-14 10:54) Odpowiedz 40

    kiedy zaczna placic podatki w Polsce?

  • Kuba(2016-09-14 06:57) Odpowiedz 20

    My od Norwegii rakiety, Norwegia od nas autobusy.

  • remick(2016-09-13 19:38) Odpowiedz 20

    Norwegia pokochała nie polskie autobusy tylko polskie ceny. za te wysokiej jakosci autobusy.

  • papa(2016-09-14 01:47) Odpowiedz 03

    Hehe no i prysły mity o tych polskich pociągach i autobusach to co jesteśmy tacy dumni "silniki spełniające normę Euro 6 marki DAF.", ciekawe kto dostarcza wózki, silniki i automatykę do pociągów PESY. Z tymi autobusami jest jak z iPhonami apple dostarcza tylko obudowę, jedyna różnica taka, że procesor chyba jednak mają swój przez co mają sporą marże, polacy natomiast nawet silnika swojego nie mają więc marża wędruje do holandii. "The Apple A9 is a 64-bit system-on-chip (SoC), designed by Apple Inc. Manufactured for Apple by both Samsung and TSMC," Czyli kluczowe elementy zaprojektowano na zachodzie my tylko dokręcamy śrubki, mamy taką regionalną montownię. Na zachodzi się cieszą bo fabryk zautomatyzowanych nie muszą stawiać bo im polacy taniej skręcą niż by roboty kosztowały.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze