"Grupa TVN wzmacnia swoją pozycję w segmencie wideo online, kupując większościowy pakiet akcji spółki Gamellon. Spółka jest jednym z liderów rynku wielokanałowych sieci partnerskich Youtube w Polsce oraz regionie CEE" - czytamy w komunikacie.

Gamellon tworzy, produkuje oraz dystrybuuje kontent wideo, skupiając w sieci prawie 100 kanałów, które subskrybuje 19 mln internautów. Kanały te generują ok. 150 mln wyświetleń miesięcznie, podano w informacji.

"Dzięki tej transakcji, grupa TVN poszerza swoją ofertę video w Internecie o treści skierowane do młodszego, zaangażowanego i atrakcyjnego dla reklamodawców grona odbiorców. Transakcja dla TVN oznacza również dostęp do kreatywnej i utalentowanej społeczności młodych twórców. Twórcy natomiast będą mogli skorzystać z infrastruktury produkcyjnej TVN, pomocy w zarządzaniu i optymalizacji kanałów. Planowany jest także ich udział w programach stacji oraz produkcjach dedykowanych platformie player.pl i kanałom TVN na YouTube" - czytany dalej.

Oferta reklamowa kanałów partnerskich zostanie włączona do portfolio Biura Reklamy TVN, wskazano również.

"TVN konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera w dynamicznie rozwijającym się rynku wideo online. Kontynuując wdrażanie strategii Digital First, jest mi niezmiernie miło powitać w gronie naszych gwiazd Blowka i Stuu - jednych z najbardziej kreatywnych YouTuberów. Wspólnie z Gamellon chcemy wspierać młodych twórców w kreowaniu oraz monetyzacji produkcji internetowych w tym tzw. branded entertainment, reklamodawcom oferując tym samym nowe formy komunikacji docierającej do młodych odbiorców w Polsce i regionie CEE" - powiedział prezes TVN Jim Samples, cytowany w komunikacie.

Na początku roku TVN stworzył zespół produkcyjny TVN Emotion Studio, który rozwija, produkuje oraz dystrybuuje treści cyfrowe.

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestyle'owe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym m.in. TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W połowie ub.r. Scripps Networks Interactive przejęła TVN od ITI oraz Grupy Canal+, a następnie wycofała z GPW.

(ISBnews)