"Prognozowaliśmy w oparciu o konserwatywne założenia i obecne wyniki pokazują, że ta prognoza jest bezpieczna. Nowe projekty mogą być wsparciem dla wyników w IV kwartale, a tak naprawdę efekty obecnych działań widoczne będą dopiero w budżecie 2017 r." – powiedział Lisiecki, cytowany w komunikacie.

PMPG Polskie Media prognozuje 51 mln zł skonsolidowanych przychodów w 2016 r. Spółka zakłada, że wynik EBITDA wzrośnie o 26,5% do 8,1 mln zł, a zysk operacyjny (EBIT) ma wynieść 7,5 mln zł wobec 5,77 mln zł w poprzednim roku.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży po 9 miesiącach 2016 r. wyniosły 37,46 mln zł i były nieznacznie wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Prezes podkreślił, że zachowanie stabilnego poziomu przychodów na trudnym rynku prasowym świadczy o tym, że podjęte działania, w tym m.in. reorganizacja działów sprzedaży i automatyzacja części procesów, przynoszą oczekiwane efekty. Źródłem 80% przychodów Grupy pozostają dwa tygodniki opinii, które działają na rozwiniętym rynku, co sprawia, że dynamika wzrostu przychodów jest niewielka. Równolegle prowadzone były prace rozwojowe w segmencie Internetu oraz nowych technologii, które, zdaniem zarządu, wpłyną na wzrost dynamiki przychodów w 2017 r., wskazano w informacji.

"Biorąc pod uwagę, że nasza działalność charakteryzuje się sezonowością i największe projekty realizowane są w IV kwartale, takie wyniki dają podstawy do optymizmu" – podsumował prezes.

EBITDA grupy kapitałowej PMPG Polskie Media za trzy kwartały 2016 r. wyniosła 5,24 mln zł, co oznacza wzrost o 69,5% r/r. Zysk netto był wyższy o 67,2% r/r i wyniósł 4,15 mln zł. Wpływ na wzrost rentowności Grupy miała optymalizacja kosztów sprzedaży osiągnięta dzięki wdrożeniu automatyzacji procesu obsługi zleceń oraz uproszczeniu struktury. Obniżenie kosztów ogólnego zarządu to efekt wdrożonych działań nakierowanych na  wzrost efektywności funkcjonowania Grupy, podano również. 

PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost - wydawca tygodnika „Wprost" oraz spółka Orle Pióro - wydawca "Tygodnika Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy".

(ISBnews)